ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی

۷- عدم قید « بومی بودن » برای شرکت کنندگان، در آگهی آزمون و اشاره سازمان ثبت در اطلاعیه صادره با مضمون پاسخ به سوالات و ابهامات معترضین به اعمال امتیازات مربوط به بومی بودن افراد ، مستنداً به بند ۹ اصل سه قانون اساسی و مستفاد از رأی شمـاره ۱۲۶۵ مورخ ۱۶ فروردین سال ۹۷ هیئت عمـومی دیوان عدالت اداری، مصداق بارز تبعیض ناروا و مغایر اصـل برابری فرصتها مصرح در قانون و خارج از حدود اختیارات آن مرجع بوده است. از این رو معاف شدن داوطلبان اهل سنت به پاسخ دهی به گزینههای احکام شرعی که ساز و کار جایگزینی برای نمره، محاسبه نمرات یا تأثیر ضرایب معرفی نشده است ، با روح و مفاد اصل سوم قانون اساسی مبنی بر رفع تبعیضات ناروا و ایجاد شرایط برابر و عادلانه برای همه و نیز با ماده ۴۱ قانون مدیریت خدمات کشوری در موضوع ورود به خدمت و تعیین صلاحیت استخدامی افراد و رعایت مراتب شایستگی و برابر فرصت ها در تغایر بوده است.

خبرگزاری میزان : در اجرای ماده ۲ نظام نامه انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق، آزمون کتبی انتخاب سردفتر ازدواج در سال ۹۴ روز جمعه مورخ ۲۵ دی ماه سال جاری به صورت متمرکز در تهران برگزار شد. پیرو فراخوان ثبت نام از داوطلبان سردفتری طلاق به اطلاع آن دسته از سردفتران ازدواج واجد شرایط که در موعد مقرر ثبت نام کرده اند می رساند که آزمون کتبی انتخاب سردفتران طلاق در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ در تهران برگزار خواهد شد. آزمون سردفتری سال ۹۷ که پس از 10 سال چشمانتظاری داوطلبان و با ظرفیتی کمتر از هزار نفر برگزار شد تا امروز محلی برای اعتراض این داوطلبان شده است تا جایی که برای چندین بار، این پذیرفته شدگان در مقابل مجلس و سازمان ثبت اسناد تجمع کرده اند.

نمونه سوالات آزمون سردفتری اسناد رسمی به همراه پاسخنامه به عنوان منابع آزمون وکالت کتاب تست آیین دادرسی مدنی عمروانی را پیشنهاد میکنیم. اما به طور قطع استخدام با عنوان شغلی “سردفتر” به آزمون کتبی ختم نمی­ شود و متقاضیانی که به حدنصاب علمی رسیده باشند، به مصاحبه حضوری دعوت شده و ملزم به شرکت در جلسه مصاحبه­ ای که زمان و مکان آن از سوی سازمان مربوطه مشخص می سوالات ازمون سردفتری شود، هستند. نحوه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۴۰۱، از طریق سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده و مجموعه ای از دروس عمومی و اختصاصی رشته حقوق، مواد درسی این آزمون هستند. تأسیس دفـترخانه در هر محـل مطابق مـاده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی تابع آمار جمعیت محل و همچنین درآمـد حاصل از حق الثبت معاملات یک دفترخانه است و تبصره ماده مرقوم نیز صراحتاً اشاره دارد هرگاه میزان معاملات و درآمد دفاتر اسناد رسمی موجود و مقتضیات محلی، افزایش تعداد دفاتر زائد بر حد نصاب مذکور ضروری تشخیص شود، به پیشنهاد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حداکثر تا دو دفترخانه می توان به دفاتر موجود در هر حوزه ثبتی با رعایت مقررات مربوطه اضافه کرد.

نمونه سوالات ازمون سردفتری

پس از برگزاری آزمون سردفتری در سالهای 1386 ، 1387 و عدم برگزاری آزمون در سالهای اخیر (بجز 1397) موجی از مشتاقان ورود به این عرصه در تب و تاب برگزاری آزمون می باشند . بر این اساس در شهرها برای حداقل هر ۱۵ هزار نفر و حداکثر هر ۲۰ هزار نفر با توجه به آمار و درآمد حاصل از حق ثبت معاملات یک دفترخانه و شهرها و بخش هایی که جمعیت آنها کمتر از ۱۵ هزار نفر باشد یک دفترخانه خواهد داشت. ضمنا شرط سنی حداقل 24 و حداکثر 50 سال تمام از دیگر شرایط اختصاصی آزمون سردفتری است . این دفترخانه علاوه بر آموزش های ثبتی رایگان که به صورت مقاله و ویدیو در این سایت در اختیار عزیزان قرار داده ، آموزشهای تخصصی سردفتری را نیز در نظر گرفته است.

درابتدا لازم به توضیح است که نمونه سوالات آزمون سردفتری اسناد رسمی به طور پراکنده در اینترنت وجود دارد اما در اینجا و برای نخستین بار، دسترسی به کاملترین مجموعه دانلود سوالات آزمون سردفتری اسناد رسمی با پاسخنامه ، برای داوطلبان گرامی مهیا شده است . توّجـــه -قبل از واریز وجه ثبت نام لازم است متقاضیان از انطباق شرایط خود با مفاد آگهی ثبت نام اطمینان حاصل نمایند . هزینه برگزاری آزمون به مبلغ ۳۵۰،۰۰۰ ریال به حساب سیبا شماره ۱- ۳۷۸۵۳۸۱- ۲-۱۴۲ بانک اقتصاد نوین کد (۱۴۲ ) بنام موسسه معین اداره قابل واریز درکلیه شعب که اطلاعات فیش واریزی و سایر موارد ( مطابق نمونه نمایش داده شده در سایت فوق ) را در قسمت مربوط به پرداخت وجوه وارد و نهایتاً پس از بررسی مجدد صحت اطلاعات درج شده و تائید مراتب توسط سایت ، شماره رهگیری خود را جهت پیگیری مراحل بعدی آزمون و در یافت کارت ورود به جلسه اخذ و نزد خویش نگهداری نمایند .

نمونه سوالات سردفتری Pdf

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم، در این پرونده علاوه بر سازمان بازرسی کل کشور ۱۳۱ نفر از شرکتکنندگان در آزمون سردفتری سال ۹۷ شامل ۹۰ مرد و ۴۱ نفر زن نسبت به ابطال فرایند آزمون سردفتری مورخ ۲۹ خرداد سال ۹۷ اعم از آگهی ، برگزاری و نتایج آن و ابطال ماده ۳ آیین نامه اصلاحی ۱۳۶۰ قانون دفاتر اسناد رسمی موضوع تصمیم رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به شماره ۱/۱۰۵۲۱ مورخ ۲۱ خرداد سال ۸۶ شکایت کردند. در خصوص شکایت شاکیان مبنی بر ابطال آگهی آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۳۹۷ نظر بر اینکه ایرادات وارده از سوی شکات مبنی بر عدم رعایت نصاب جمعیتی و محرومیت بعضی از داوطلبین واجد شرایط از شرکت در آزمون و عدم رعایت شرایط سنی و مراعات نکردن اولویت و سهمیه ایثارگران و تبعیض ناروا و نبود مجوز برگزاری آزمون و غیر مجاز بودن شرکت مجری آزمون و غیره با عنایت بر اینکه اولاً بر اساس نامه شماره ۱۰۰/۵۴۱۵۸/۹۰۰۰ مورخ اول بهمن سال ۹۶ رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه خطاب به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزاری آزمون با موافقت ریاست قوه قضائیه بوده و خارج از حدود اختیارات قانونی نیست، ثانیاً نصاب جمعیتی با لحاظ تبصره ماده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتر یاران مصوب ۲۵ تیر سال ۵۴ افزایش تعداد دفاتر زائد بر حد نصاب مذکور را بنا به مقتضیات محلی و میزان معاملات با شرایط خاص تجویز شده است.

مجموعه كامل سوالات آزمون های سردفتری اسناد رسمی

۲- به موجب ماده ۶ قانون فوق الذکر ، کسانی که دارای دو سال سابقه خدمات قضایی یا وکالت پایه یک دادگستری باشند را میتوان به سردفتری دفترخانه اسناد رسمی تعیین کرد این در حالی است که در آگهی آزمون مورد شکایت ، به رغم تاکید رأی وحدت رویه شماره ۳۷۵ الی ۳۸۱ مورخ ۲۱ شهریور سال ۹۵ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر اعمال ممنوعیت و سلب غیرقانونی حقوق دارندگان برخی مشاغل برای ثبت نام و شرکت در آزمون ، چنین بندی قید نشده است. برابر تبصره الحاقی به ماده ۲ نظام نامه مربوط به انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق و نقل و انتقال آنان مصوب ۲۲/۸/۱۳۷۸ ریاست قوه قضائیه دارندگان پایه های قضائی، وکلای رسمی دادگستری و کارکنان رسمی و پیمانی دستگا ههای دولتی مادام که به مشاغل مذکور اشتغال دارند، نمی توانند به سردفتری ازدواج منصوب شوند.

سوالات سردفتری

رأی صادره ظرف بیست روز از تاریخ صدور ، از سوی رئیس دیوان عدالت اداری یا ۱۰ نفر از قضات دیوان عدالت اداری قابل اعتراض است. پایگاه خبری اختبار- با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسبوکار، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف به برگزاری سالانه آزمون سردفتری و دفتریاری شده است. نظر به اینکه به علت مشکلات سیستم درگاه اینترنتی بانکی وجه ثبت نام تعدادی از داوطلبان عزیز به حساب آنان برگشت داده شده است لذا با توجه به اینکه ملاک صدور کارت ورود به جلسه پرداخت کامل وجه ثبت نام میباشد خواهشمند است آن دسته از داوطلبانی که وجه ثبت نام به حسابشان عودت داده شده است هر چه سریعتر نسبت به خرید مجدد کارت اقدام نمایند و شماره کد پیگیری بانک را در صفحه ورود اطلاعات واریزی مجدد وارد کنید در غیر این صورت کارت ورود به جلسه صادر نخواهد شد بدیهی است صرف ثبت نام ( بدون پرداخت وجه ثبت نام )از طریق سایت هیچگونه تعهدی برای صدور کارت ایجاد نمی نماید.

دارندگان مدرک افتاء از مراجع مسلم اهل سنت که به تائید رئیس قوه قضائیه رسیده باشد. شماره سریال موجود در رسید فیش واریزی که به وسیله رایانه بر روی آن درج گردیده را در قسمت مربوط به تائید پرداخت وجه ثبت نام عیناً وارد نمائید . این نظر موجهتر به نظر میرسد، چرا که با قبول نظر اول تفاوت مهمی بین سه نوع چک در وجه حامل یا شخص معین یا به حواله کرد باقی نمیماند و تفکیک بین این سه نوع چک در ماده ۳۱۲ کار لغوی به نظر میرسد. بدیهی است هزینه ثبت نام به هیچ وجه برگشت داده نمی شود . احمد تویسرکانی در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه یکی از اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور توسعه دفاتر اسناد رسمی بوده است، گفت: طی ۱۰ سال اخیر هیچ آزمونی از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار نشده بود، اما با توجه به بررسیهای صورت گرفته و انجام مقدماتی، انشاءالله با برگزاری آزمون قصد داریم حدود ۱۰۰۰ دفترخانه اسناد رسمی را در کشور افزایش دهیم.

نمونه سوالات با پاسخ تشریحی سردفتری