انواع چسب بتن: 5 نوع چسب بتن و کاربرد هر یک! صنایع شیمی ساختمان رامکا

از این رو برای استفاده از چسب بتن ابتدا می‌بایست سطوح مورد نظر برای عملیات اجرایی را از چربی، گرد و غبار و سایر ذراتی که موجب آلودگی سطوح می‌شوند، پاک کرد. در این گام چسب بتن را با آب حل کرده و پس از ایجاد محلول رقیق شده‌ی چسب بتن، سیمان، شن و ماسه را به ان افزون می‌کنیم. سپس سیال ایجاد شده را در مکان‌های مورد نظر برای چسباندن بتن‌ها اضافه می‌کنند. به طور کلی چسب بتن در دو نوع اپوکسی و لاتکس یا پلیمری در بازار وجود دارد و هر یک از این انواع چسب بتن ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند که در ادامه به معرفی مشخصات آن‌ها خواهیم پرداخت. با این حال در نظر داشته باشید که برای خرید و استفاده از هر یک از این چسب بتن‌ها نیاز است با کارشناسان این زمینه مشورت کنید.

کاربرد چسب بتن

چسب بتن اپوکسی از فرایند پلیمریزاسیون دو جزء بسیار قدرتمند رزین اپوکسی اصلاح شده و سخت کننده ایجاد می‌شود که هنگام اجرا با هم ترکیب می‌شوند. هنگام ترکیب رزین با کاتالیست پخت آغاز شده و در فرآیند پخت زنجیره‌های مولکولی واکنش داده و حرارت ایجاد می‌شود. رزین اپوکسی معمولی با رزین اپوکسی اصلاح شده این نوع چسب متفاوت است. این رزین اصلاح شده ماده‌ای بسیار مناسب برای بالا بردن چسبندگی بتن و یا چسباندن هر نوع مصالحی روی سطح بتنی است.استفاده از این چسب علاوه بر بالا بردن دوام بتن، مقاومت مکانیکی آن را نیز بالاتر می‌برد. این چسب‌ها محلول‌های کلوئیدی از پلیمرهای مختلف در آب هستند که مقاومت کششی و خمشی و همچنین دوام بتن را افزایش می‌دهند‌.

  • این محصولات بر پایه لاتکس هستند که همراه سیمان پرتلند و ماسه، ملاتی مقاوم را برای نصب سرامیک روی دیوار و کف‌، سنگ طبیعی و غیره فراهم می کنند.
  • مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربرد این محصول استفاده از آن به منظور چسباندن بتن تازه روی بتن قدیمی است.
  • این چسب که به آن چسب کاشت آرماتور و کاشت بولت نیز گفته می‌شود، دو اینجا چک کنید جزئی است.
  • شرکت بتن شیمی ماهان دارای تیم مشاوره‌ای بسیار قوی در جهت راهنمایی مشتریان خود است.

لذا برای پیشگیری از چنین پیش آمد می‌بایستی قبل از نصب سنگ لقمه‌هایی با چسب سنگ و یا اسکوپ‌های متنوع و در نهایت پیچ و رولپلاک کردن سنگ اجرا نمود تا دچار خطرات مالی و جانی افتادن سنگ نما نشویم. ملات‌های ساخته شده با SA12 تا 30 دقیقه قابل مصرف می‌باشد. با توجه به خاصیت روان کنندگی چسب لاتکس MTOBOND P-2200 دقت شود که اختلاط طولانی نشود. ابتدا ماسه و سیمان را داخل مخلوط کن ریخته و به مدت 1 دقیقه به هم بزنید. تمام شیرابه‌ها، روغن، گریس، روغن قالب و ماده عمل آوری را برداشته و سطحی با منافذ باز ایجاد نمایید.

همچنین چسب بتن قابل استفاده با گچ نیز می باشد و کارایی و حالت خمیری و روانی بتن و ملات تازه را بالا می‌برد. هر چقدر ضخامت بتن کمتر باشد و یا نیروی بیشتری بر آن وارد شود، مصرف چسب بتن‌ بیشتر می‌شود. احتمالاً، در حین ساخت و ساز یک پروژه برای شما نیز پیش آمده است که به قرار دادن میلگرد یا آرماتور در یک منطقه خاص نیاز داشته باشید و تغییراتی در سازه خود ایجاد کنید. در قسمت‌های مختلف سازه به‌ویژه در ساخت سازه‌های عمودی به سبک‌سازی سازه نهایی کمک می‌کند و جلوی استفاده از ملاتی سنگین جهت چسباندن بخش‎‌های متفاوت سازه را می‌گیرد.

هر آن چه که باید درباره چسب بتن ساروج بدانید!

انواع چسب بتن: 5 نوع چسب بتن و کاربرد هر یک! صنایع شیمی ساختمان رامکا این محصولات را در بسته‌های خریداری شده می‌توان تا 9 ماه نگهداری کرد در صورتی که ظرف آن را دور از تابش مستقیم نور خورشید و در دمای مناسب نگهداری کنید. میزان مصرف این چسب به عنوان پوشش به میزان حفره‌ای موجود روی سطح بستگی دارد. قبل از استفاده از چسب بتن و مخلوط کردن آن با سایر مواد، ابتدا باید محل مورد نظر خود را از چربی، ذرات گرد و غبار و سایر موادی که مابین لایه های بتن قرار خواهند گرفت و باعث کاهش میزان چسبندگی می شوند، پاک شود. ابتدا چسب بتن را با آب (یا حلال مورد نظر) حل کرده و پس از رقیق شدن به سیمان و شن و ماسه اضافه کنید تا حاصل ملاتی خمیری شکل و روان تهیه گردد. میزان و درصد چسب بتن اضافه شده به مواد هم از اهمیت بالایی برخوردار است. درصد مناسب برای افزودن به سیمان و شن و ماسه، ۵ تا ۲۰ درصد وزن سیمان مورد استفاده می باشد.