روف گاردن چیست؟ طراحی و اجرای Roof garden | elitarchgroup

خاکی که برای روف گاردن در نظر گرفته می شود باید از وزن کمی بر خوردار باشد و بتواند آب را به مقدار زیادی در طراحی محل بازی خود جذب کند. البته این موضوع را نیز باید مد نظر قرار داد که خاک روف گاردن باید از نظر کود غنی باشد تا بتواند یک منبع تغذیه خوب و مناسب برای گیاهان فراهم نماید. هدف از داشتن یک بام سبز داشتن پوشش گیاهی و لذت بردن از فضای سبز در محدوده آپارتمانمان است . پس به راحتی با چند گلدان بزرگ و باکس گل به شکلهای گوناگون و قابل نصب به دیوار کوتاه پشت بام میتوان پوشش گیاهی زیبایی داشت. حتی شما می توانید جعبه های میوه چوبی را رنگ آمیزی و با قرار دادن آنها بر روی پایه بتنی یک باغچه کوچک زیبا و فانتزی برای کاشت گل و سبزیجات در بام سبز داشته باشید. در ساخت روف گاردن ها انتخاب کف پوشش مناسب میتواند جلوه بهتری به منظره پشت بام بدهد.

با عایق اضافه شده ، سقف می تواند گرما را در سرما حفظ کرده و دما را در گرما کاهش دهد. این اثرات منجر به استفاده کمتر از تهویه مطبوع و گرما می شود که به نوبه خود منجر به صرفه جویی در انرژی و کاهش هزینه های آب و برق می شود. مفهوم روف گاردن یا همان باغ پشت بام چیز جدیدی نیست زیرا تمدنهای باستانی در طول سلطنت امپراتوریهای روم ، مصر و بین النهرین از تراس های بلند برای رشد درختان ، درختچه ها و گیاهان استفاده می کردند. استفاده از گیاهان چند ساله می‌تواند هم هزینه و هم زحمت داشتن روف گاردن را تا حد زیادی کاهش دهد.

  • روف گاردن یا بام سبز تاثیر به سزایی در ایجاد روحیه مثبت برای افراد خانواده داشته و به شما کمک می‌کند تا برای ساعتی هم که شده از شلوغی‌ها و آلودگی‌های شهر و یک روز پر استرس در امان باشید.
  • از طرفی زیبای بصری آن و کاشت انواع گیاهان می تواند روحیات انسان را تقویت کند.
  • چوب پلاست محصولی نوین است که این روزها در اجرای المان‌های مورد استفاده باغبام بسیار کاربرد دارد.
  • اگر چمن مصنوعی دارید پیشنهاد میکنم از کوسنهای رنگی و بزرگ برای نشستن استفاده کنید.
روف گاردن میتواند از قراردادن چند گلدان روی پشت بام آغاز و به اجرای باغ و فضاهای سبزی همچون پارک ختم گردد. انتخاب نوع طراحی روف گاردن بستگی به عوامل مختلفی همچون، سازه ساختمان، کاربری، ویژگی های اقلیمی و حتی سلیقه شما دارد! در گذشته فضای بام بیشتر جهت استقرار برخی تأسیسات مورد استفاده قرار می‌گرفت اما با توجه به نیازهای تعریف شده‌ی هر ساختمان می‌توان از این فضا به بهترین شکل بهره برداری کرد. ساخت روف گاردن در بالای پشت بام باعث می گردد تا از فضای پشت بام نهایت استفاده را برد ساخت روف گاردن در قسمت پشت بام باعث می گردد تا مساحت قابل استفاده در ساختمان افزایش گردد . برای ساخت روف گاردن در یک برج لوکس محوطه‌ی پشت بام ابتدا باید آماده شود. ابتدا ساختار سقف باید از طریق افزودن کف یا مهاربند اضافی تقویت شوند تا بتوانند وزن ترکیبی خاک گیاهان و بارندگی را تحمل کنند.

قیمت روف گاردن

طراحی و اجرای روف گاردن نیاز به تخصص در این زمینه داشته و با رعایت اصول و قواعد کلی انجام خواهد شد. شرکت چوپکس طراحی و اجرای روف گاردن را با رعایت استانداردهای جهانی برای کارفرمایان گرامی ایجاد خواهد کرد. خوبی محصولات چوب پلاستیک این است که طراح می‌تواند طبق خواسته شما از آلاچیق یا پرگولا، انواع فلاورباکس جهت رشد گیاهان سبز متنوع، کفپوش یا نرده چوبی و … در طراحی و اجرای سقف سبز استفاده نماید. همچنین این امکان وجود دارد که روفگاردن از چندین فلاورباکس یا گلدان آغاز شده و در سطح گسترده‌ای طراحی و اجرا شود. ضمن اینکه شما می‌توانید فلاورباکس یا سایر عناصر مرتبط با بام سبز را به راحتی انتخاب نموده و به این وسیله باغبام مختص به خود را طراحی نمایید.

Sunroom چیست؟

روف گاردن چیست؟ طراحی و اجرای Roof garden | elitarchgroup