سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان

بک لینک از وب سایتی که قبلاً به شما لینک نداده است، معمولاً از سایتی که قبلاً به شما لینک داده است ارزشمندتر است. وجود تعداد زیادی لینک بی کیفیت از وب سایت های اسپم در بهترین حالت نادیده گرفته می شود و در بدترین حالت نیز به وب سایت شما آسیب می رساند. لینک داخلی، لینکی از یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت است، در حالی که لینک خارجی، لینکی از یک وب سایت دیگر است. توسعه دهندگان موتورهای جستجو متوجه شدند که اگر بسیاری از منابع با کیفیت به یک صفحه خاص لینک داده باشند، به این معنی است که آن صفحه ارزشمند و قابل اعتماد است. بک لینک ها از همان ابتدای پیدایش موتورهای جستجو فاکتوری بسیار تاثیرگذار بر روی الگوریتم های موتورهای جستجو بوده اند. یکی از رایج‌ترین «اشتباه‌هایی» که می‌بینم این است که افراد تیترهای صفحات خود را قابل کلیک کردن نمی‌کنند، به خصوص وقتی صحبت از وبلاگ‌ها به میان می آید.

نتیجه‌ی جستجوی گوگل در کلمه‌ی کلیدی «آشپزی ایرانی»، کلی غذای ایرانی است اما نتیجه‌ی «آموزش آشپزی ایرانی»، فیلم آموزشی ساخت غذا را به شما نمایش می‌دهد. در سئو، شما برای کاربران گوگل ارزشی خلق می‌کنید، نیازی را از آن‌ها رفع کرده و دردی را برایشان دوا می‌کنید و در ازای آن، گوگل وبسایت شما را در رتبه‌های برتر قرار می‌دهد. در هیچ کجای این داستان، خبری از گول زدن گوگل و یا هر کس دیگری نیست. اگر این کار را انجام داده‌اید، باید بگویم که همین کار ساده یک نمونه لینک‌سازی در دنیای واقعی بوده است.

Search Engine یا موتور جستجو چیست و چه کاربردی دارد؟

در سئو کلاه خاکستری سعی می کنیم از قوانین گوگل پیروی کنیم و بیشتر شبیه کلاه سفید باشیم ولی در این میان از برخی تکنیکهایی که شبیه کلاه سیاه باشد (تا مرز مشخصی) نیز استفاده می کنیم. سایتهای جدید پس از رفع مشکلات تکنیکال و سرعت، در چند ماه ابتدایی می توانند صرفا به تولید محتوا بپردازند. البته در این زمان میتوان اقداماتی نیز برای شناسایی سایت و برند هم انجام داد مانند تبلیغات محدود و معرفی سایت در مکانها مختلف و شبکه های اجتماعی. این مورد بازهم سوالی است که به توالی از مشتریان می شنویم که حوزه کاری ما تخصصی است و نمیدانیم چگونه تولید محتوا کنیم.

  • اما قبل از درآمدزایی ریالی و یا دلاری، باید از یک فیلتر آموزش سئو عبور کرده باشید.
  • شبکه‌های اجتماعی، بلاگ‌ها، ویکی‌ها، سایت‌های به اشتراک گذاری ویدئو و تصاویر و سایت‌هایی از این دست، نمونه‌هایی از تکنولوژی Web 2.0 هستند.
  • شما بعد از اتمام دوره سئو، می‌توانید در مهارت‌های زیر در سایت نوین به عنوان متخصص به بازار کار معرفی شوید.
  • با این حال هنوز متا تگ ها اطلاعات مهمی را درباره صفحه به موتورهای جستجو منتقل می کنند.
ورود کاربر به سایت و در نهایت به قیف فروش، یکی از مهم ترین وظایف دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین است. ترافیک ارگانیک (بدون CPC) یکی از ارزشمند ترین و پایدار ترین نحوه ورود مخاطب با وبسایت هاست. هنگامی که کاربر عبارتی را جستجو می کند، به دنبال حل مشکلی، برطرف کردن سوالی یا خرید وسیله ای است و اعتمادی که وبسایت های برتر گوگل می شود، نسبت به تبلیغات CPC و ادز بسیار بالاتر می باشد. عوامل مختلفی در قیمت سئوی یک سایت موثر هستند، از جمله وضعیت سایت از نظر فنی و طراحی، میزان رقابت در حوزه مربوطه، کلمات کلیدی و … .

مبانی سئو

سئو فرآیندی بی پایان و تکرار پذیر است که با تحلیل و بررسی کلمات هدف و آنالیز رقبا آغاز میشود. بر همین اساس استراتژی سئو تدوین شده و برنامه دقیقی برای پیاده سازی آن در نظر میگیریم و در نهایت مطابق با همین برنامه فرآیند تولید محتوا و لینک سازی را انجام میدهیم. اصول بهینه سازی موتور جستجو را می توان در عرض 3 ماه فهمید و آموخت، با این حال، مفاهیم پیشرفته تر می تواند بین 6 تا 18 ماه طول بکشد. به عنوان مثال طبق تحقیات انجام شده تنها 2.8% کاربران آمریکایی بر روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند.

اگر کسی برای شما با مبلغ پایینی و یا در زمان بسیار کمی محتوا تولید میکند، این محتوا ممکن است کیفیت لازم را نداشته باشد. در این مقاله می خواهیم شما را با مفاهیم اصلی سئو و همچنین مفاهیم متفاوت و نوین سئو و مواردی که با بکارگیری آنها می توانید بصورت عملی بر روی سئو سایت تاثیر مثبت داشته باشید آشنا کنیم. حال اگر به دنبال آن هستید که به شکلی خودآموز یادگیری سئو را آغاز کنید، منابع مختلفی را می‌توانید برای شروع به کار خود استفاده کنید.

در آخرین گام و اصلی‌ترین گام نیز، لازم است بدانید که سئو نیاز به مطالعه دائمی دارد. در واقع برای اینکه بتوانید یک سئوکار حرفه‌ای باشید، لازم است تا آپدیت بوده و از اطلاعات روز بهره‌مند باشید. هرروز از جدیدترین اتفاقات دنیای مارکتینگ خبردار شوید و سئو را به عنوان بخش اصلی زندگی خود دنبال کنید. برای اینکه بتوانید در رسیدن به نتیجه بهتری برای سئو موفق باشید، لازم است تا با ترفندهای این موضوع آشنا باشید. سئو نیز مانند هر چیز دیگری، برای خود ترفندهای و تکنیک های خاصی دارد. ترفندهایی که شما در طی زمان و کار کردن آن‌ها را فراخواهید گرفت و با آن‌ها به مرور آشنا خواهید شد.

از جاوا اسکریپت در کد‌نویسی امور پیشرفته‌تر مثل پرینت گرفتن زمان و تاریخ و ساخت تقویم، که با استفاده از HTML ممکن نیستند، استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که زبان Java Script با زبان Java  هیچ ارتباطی ندارند. (Social Media Marketing)  بازاریابی و مارکتینگ در شبکه‌‌های اجتماعی است ، تمامی فعالیت‌‌هایی که در شبکه‌‌‌های اجتماعی خود انجام می‌‌دهید که باعث بیشتر دیده شدن و جذب کاربر می‌‌شود SMM نامیده می‌شود.

مثلا یک مجموعه کتاب، فیلم‌‌های چند قسمتی یا سریال‌هایی که چندین فصل دارند. پیشنهاد میکنیم برای مقاله، محصول یا خدمات خود از این نوع نشانه گذاری استفاده نکنید. از ابزارهای جدید نترسید، هر چیزی که به شما کمک میکند تحلیل بهتری از رفتار کاربر یا عبارات جستجو شده توسط او داشته باشید را به کار بگیرید. بخش های آنالیز و جمع آوری اطلاعات را به این ابزارها بسپارید و خودتان تنها نقش تحلیل گیر و تصمیم گیرنده را بازی کنید.

سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان

این یک واقعیت است و فرقی نمی کند که وب سایت شما چه نوع اطلاعات، خدمات، محصولات یا محتوایی را در اختیار کاربران قرار می دهد. سئو یا بهینه سازی سایت تنها برای ساخت سایت هایی که موتور جستجو پسند باشند، به کار نمی رود. از سئو در اصل، برای بهتر کردن تجربه کاربری بازدید کنندگان یک وب سایت نیز استفاده می شود. در نوین، ما معتقد هستیم که تمامی این جوانب باید به خوبی در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا وب سایت شما بتواند بهترین عملکرد را از لحاظ سئو داشته باشد.