نکات مهم در نگارش پیشینه تحقیق یا مرور متون در مقاله و پایان نامه نیتیو پیپر | porseshneshan

علاوه بر این، عنوان خود را منحصر کنید، زیرا تعداد منابع شما کمتر خواهند شد و می توانید آن ها را راحت تر مطالعه کرده و اطلاعات مفیدی استخراج کنید. موسسه آذرگان، جامع‌ترین و برترین پلتفرم ارائه خدمات ترجمه و سایر خدمات زبانی در ایران است. مترجمان ایرانی و خارجی ما در زمینه رشته های تخصصی خود اقدام به ترجمه می نمایند. ما در موسسه آذرگان، خدمات ترجمه تخصصی کتاب، ترجمه مقاله، ترجمه متون تخصصی، ویراستاری مقاله و … اطلاعات قسمت اول این فصل باید به قدری شفاف و واضح باشد که خواننده از اهمیت و ضرورت مساله آگاه شود بدون این­که مطالب قسمت دوم برایش تکراری باشد.

دروازه‌های اطلاعاتی[ویرایش]

دانشجویان با انتخاب یک موضوع خاص در زمینه تحصیلی خود، تحقیقات علمی را انجام می‌دهند و پس از کسب نتایج نهایی، در حضور تعدادی از اساتید هیئت علمی از تحقیقات و نتایج پرسش نشان آن دفاع می‌کنند. از مهم‌ترین مراحل این تحقیقات و نگارش پایان نامه، یافتن پیشینه تحقیق در رابطه با موضوع انتخابی برای پایان نامه و یافتن مسیر تحقیقاتی صحیح است. پیش از ورود به بررسی و نقد متون مرور شده، لازم است هدف، چارچوب، دامنه کار و رویکرد را در یک مقدمه کوتاه بیان کرد. این مقدمه باید تصویر کلی از موضوع پژوهش، اهمیت آن، و سپس وضعیت کلی نوشتارها و پژوهش‌های انجام شده در آن موضوع را در حد یک یا دو بند(پاراگراف)ارائه کند.

  • پس از بیان اولیه، تمرکز مقدمه خود را به سمت اصول اصلی محدود نمایید و به معیارهایی که در انتخاب منابع پیشینه تحقیق مورد نظر خود از آنها استفاده کرده‌اید، اشاره کنید.
  • هدف از بررسی استدلالی، جمع آوری مجموعه‌ای از مستندات علمی جهت مطرح کردن یک دیدگاه انتقادی است.
  • در صورتی که شما این استراتژی را انتخاب کردید، از بیان خلاصه و تهیه لیستی از تحقیقات انجام گرفته بدون تجزیه و تحلیل آنها پرهیز کنید.
  • تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون انجام شد.
همچنین، مشخص می‌شود که تئوری‌های پیشین تا چه اندازه‌ مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. بررسی نظری پیشینه تحقیق کمک می‌کند تا فرضیه‌های جدید مورد آزمایش قرار گیرد، چرا که کمبودهای موجود در زمینه نظریه‌های مرتبط را شناسایی می‌کند و یا نشان می‌‌دهد که نظریه‌های فعلی برای توضیح موضوعات پژوهشی جدید کافی نیستند. پیشینه تحقیق خلاصه‌ای از مهمترین مطالعاتی است که تاکنون در زمینه مد نظر به ترتیب زمان ارائه شده است. همچنین، شما باید هنگام نوشتن پیشینه تحقیق در مقاله خود نشان دهید که ایده شما با آنچه تاکنون در این زمینه تحقیقاتی انجام شده، چه ارتباطی دارد.

خبرگزاری کار ایران

نکات مهم در نگارش پیشینه تحقیق یا مرور متون در مقاله و پایان نامه نیتیو پیپر | porseshneshan این دسته از افراد آکادمیک در هنگام نگارش پایان نامه با منابع معتبر از مطالب خود پشتیبانی می‌کنند، و ایده‌های اصولی را بیان می‌نمایند. اما همه آنها اطلاع ندارند که باید به چه صورت بخش “مروری بر پیشینه تحقیق (Literature Review)” را بنویسند و همیشه ابهامات زیادی ذهنشان را مشغول می‌کند. در این راستا شبکه مترجمین راستین تصمیم گرفته تا در این مطلب یک راهنمای جامع برای محققین ایجاد نماید. با خواندن این راهنمای کامل، درک جامعی از تعریف، فرمت‌ها و گام‌های نوشتن ادبیات پژوهش به دست خواهید آورد، و با یک نمونه از این نوع نگارش نیز آشنا خواهید شد. ترسیم این پیوندها وظیفه‌ای است که در بخش مرور پیشینه پژوهش انجام می¬شود.[۲]
یکی از هدف‌های عمده پیشینه پژوهش آن است که مشخص کند پژوهش در دست انجام، به لحاظ پشتیبانی و یا مقایسه، چه ارتباطی با پژوهش‌های پیشین دارد.