گوگل ادوردز چیست و چه کاری انجام می دهد؟

پس اگر در میان 2 میلیارد سایتی که در حال فعالیت هستند، شما در حال مطالعه مطلب سایت ما هستید، یعنی موفقیت و خوش شانسی ما! حال که با تمام مزایای کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز آشنا شدهاید، احتمالاً به این فکر میکنید که چگونه میتوانید از این مزایا در راستای رشد و توسعهی کسبوکار خود بهرهمند شوید. بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) فرایند بهینه سازی تبلیغات، صفحات فرود و طراحی کل سایت برای افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری است.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

مخاطبان تبلیغات گوگل ادز چه کسانی هستند؟ در این مقاله، خواهید آموخت که گوگل ادز چیست، نحوه کار گوگل ادز چگونه است و اینکه چرا باید از گوگل ادز در کمپین های افزایش نصب اپلیکیشن و بهبود ترافیک وبسایتتان استفاده کنید. شما میتوانید اپلیکیشنهای مشخصی را (که البته باید در گوگل پلی وجود داشته باشند) هدفگیری کنید و محتوای تبلیغاتی خودتان را در آنها نمایش دهید. زیرا این کار باعث خسته شدن کاربر و دیده نشدن محتوای سایت می شود. در واقع، این شبکه میلیونها کاربری را هدف قرار میدهد که روزانه عبارتهای مختلف را در خود سایت گوگل، سرویس نقشۀ گوگل و سیستمهای همکار گوگل جستجو میکنند (اصطلاحاً به عبارتی که کاربر جستجو میکند، Search Query میگویند). گوگل ادز به مشتریان آنچه را که قبلاً جستجو کرده بودند یادآوری می کند و نام تجاری شما را در ذهن کاربر حفظ می کند.

نحوه کار با گوگل ادز

در یکتانت تبلیغات شما توسط کمپین منیجرهای حرفه ای و دارای Certificate رسمی از گوگل مدیریت شده و هر روز بر اساس نتایج به دست آمده، بهینه سازی میشود. تنها زمانی که کاربری بر روی وب سایت شما کلیک کند، هزینه ای معادل هزینه یک کلیک از تبلیغات شما کسر می شود. اما کاربری که در شبکههای نمایشی و شبکههای اجتماعی با تبلیغات مواجه میشود، لزوماً هدف خرید و یا حتی کسب اطلاعات در مورد محصول یا خدمت ما را ندارد.

در ابتدای سال 2019 میلادی (دی ماه سال گذشته) تیم جی ادز مجموعه آموزشی جدیدی را منتشر کرده است، که پیشنهاد میکنیم برای یادگیری گوگل ادز ویدیوهای آن را برای یادگیری گوگل ادز مشاهده کنید. شما میتوانید تبلیغ خودتان را در کانالها یا حتی ویدیوهای مشخصی از سایت یوتیوب نمایش دهید. در این حالت هدف کاربر دقیقاً کسب اطلاعات مربوط به آن محصول یا خدمت و یا حتی خرید آن است. نحوه کار این ابزار بسیار ساده است: کافی است کلمات و اصطلاحات مربوط به کسب و کار خود را در آن وارد کنید. خب طبیعتا در چنین حالتی گوگل ادز بیشتر به دردتون میخوره؛ اما اگه بخواید ماندگارتر و با طول عمر بیشتری در بستر اینترنت به کسب و کارتون ادامه بدید و صبر و حوصله کافی دارید، قطعا بهترین گزینه سئو هست؛ در نتیجه نمیشه گفت کدوم یکی بهتره. با این حساب، شما میتوانید به گوگل بگویید که تبلیغ شما را فقط به آقایان 18 تا 24 ساله نمایش دهد که در یکی از محلههای شهری در آلمان هستند (دلیل دارد که نگفتم ایران!) و با گوشی خود به اینترنت متصل شدهاند.

سایت اصلی گوگل ادز

شما میتوانید تصاویر خودتان را در قالب PNG یا JPG طراحی و سپس در گوگل ادز بارگزاری کنید. قطعا طراحی و راه اندازی یک کمپین تبلیغات کلیکی در گوگل اگر بصورت اصولی انجام شود ، نتایج بسیار خوبی خواهد داشت. البته این پایان کار نیست و با استفادهی همزمان از سرویسهای دیگر گوگل مثل گوگل آنالیتیکس، تگ منجر و فایربیس میتوانید ترافیک ورودی خود از کانالهای تبلیغاتی گوگل ادز را به خوبی تحلیل کنید و برای ادامهی کمپین و انتخاب جامعهی هدف آگاهانهتر اقدام کنید. برای مثال در شکل زیر میتوانید تعریف گوگل را در دیکشنری آنلاین مریام-وبستر مشاهده کنید. استفاده از ظرفیت تبلیغاتی گوگل برای خیلی از کسبوکارهای آنلاین و حتی کسبوکارهای بزرگ آفلاین یک مزیت محسوب نمیشود، بلکه یک الزام است. شما میتوانید محتوای تبلیغاتی خودتان (مانند بنر، گیف یا حتی ویدیو) را در سایتهای مرتبط با کسب و کارتان نمایش دهید. اما چگونه می توان مسیر تولید محتوای هدفمند را تعیین کرد؟

این فراگیری به حدی است که فعل گوگل کردن به صورت رسمی وارد فرهنگ لغات نیز شده است. در واقع شما به عنوان یک کسب و کار، تبلیغ خود را در رسانه های مختلف اینترنتی به کاربران نمایش می دهید. هزینه تبلیغات در گوگل میتواند به چند عامل مختلف وابسته باشد. دقیقاً اینجاست که متوجه میشوید گوگل یک سرویس همهچیز تمام و فوق حرفهای با نام گوگل ادز (گوگل ادوردز سابق) برای تبلیغات راهاندازی کرده که میتواند صدها و حتی هزاران مشتری برای شما بیاورد. در نحوهٔ محاسبه قیمت گوگل ادز هیچ تعهدی برای حداقل هزینه وجود ندارد؛ شما انتخاب میکنید که تبلیغتان کجا نمایش داده شود، بودجهای را تعیین میکنید که برای شما بهصرفه باشد و حتی تاثیر تبلیغات خود را اندازهگیری میکنید. در این حالت اگر شخصی در هنگام جستجو، همه کلمههای متعلق به نگاتیو کیورد شما را تایپ کرده باشد، حتی بدون رعایت ترتیبشان، تبلیغ شما به او نشان داده نمیشود.

ثبت نام در گوگل ادز

اما با تبلیغات در گوگل ادز میتوانید با کمی هزینهی بیشتر ولی در زمان کوتاهتر به جایگاه مناسب و حتی جایگاه اول صفحات نتایج جستجوی گوگل دست یابید. اگر کمپین تبلیغاتی خود را به خوبی تعریف، هدفگذاری و بهینه کنید، میتوانید به لطف نرخ تبدیل بالاتر کلیکهای گوگل ادز (به خصوص برای تبلیغات در موتور جستجوی گوگل)، آوردهی مالی تبلیغات خود را افزایش دهید تا کمپین شما نرخ بازگشت سرمایه (ROI) مناسبی داشته باشد. گوگل ادز بزرگترین سرویس تبلیغاتی در بازاریابی دیجیتال است که در صورت شناخت دقیق آن میتوان نتایج بسیار خوبی از آن گرفت.

نکتهی مهم این است که خدمات گوگل ادز به تبلیغات در جستوجو محدود نمیشود و شما میتوانید در یوتیوب، گوگلپلی و دیگر پلتفرمهای همکار گوگل تبلیغات انجام دهید. با این حال نمایش تبلیغات ریمارکتینگ گوگل ادز محدود به مخاطبان لیست ها نمیشود و تبلیغات این کمپین برای سایر کاربران نیز نمایش داده میشود. در سال 2010، گوگل 28 میلیارد دلار از تبلیغات درآمد کسب کرد که پس از آن درآمد آن به طور مداوم در حال افزایش است. 3. رسانههای اینترنتی؛ یعنی وبسایتها و اپلیکیشنهایی که میخواهند با نمایش این تبلیغات، به درآمد برسند. اگر شما اطلاعات مفیدی در رابطه با چگونگی عملکرد این پلتفرم نداشته باشید، نمی توانید به درستی از آن استفاده کنید. گروه تبلیغات دیجیتال دیما شما را در این زمینه راهنمایی میکند . Ad group یک گروه تبلیغاتی است که هر کمپینی می تواند چند تا از آن را داشته باشد. بسیاری از افراد تصور می کنند تولید محتوا برای سایت و یا شبکههای اجتماعی کار ساده ای است در حالی که برای موفقیت در هر چیزی نیاز به یک استراتژی است.

تبلیغات گوگل ادز چیست

معمولا سایتها با کار روی بخش وبلاگ خود برای بهتر شدن رتبه گوگل تلاش میکنند. تبلیغات گوگل معمولا در قسمت بالا و پایین این نتایج و با علامت “Ad” قرار میگیرند. در قسمت آخر این دوره آموزشی مجددا کل بخش های مهم دوره مرور می شود و نکاتی که از قلم افتاده باشد آموزش داده خواهد شد. همانطور که در قسمتهای بعدی این سری آموزشی خواهید دید، پاسخ این سوال مثبت است. در این سری آموزشی میخواهیم صفر تا صد تبلیغات در گوگل ادز را قدم به قدم به شما آموزش دهیم تا با خیالی راحت به سراغ استفاده از این روش تبلیغاتی بروید و مطمئن شوید سرمایۀ شما در هدفمندترین حالت ممکن هزینه میشود.

همچنین ممکن است با شناخت دقیق رفتار مخاطبان خود، با هدفگیری ساعات خاصی از شبانه روز از گزند رقابت سنگین نیز در امان بمانید. شما با کسب شناخت درست از گوگل ادز و انواع کمپینهای آن، میتوانید بهترین روش تبلیغاتی را انتخاب کنید و اولین قدم خودتان را محکم و مطمئن بردارید! همچنین هرچه امتیاز کیفی شما بالاتر از مبلغ پیشنهادی شما باشد، موقعیت تبلیغات شما بهتر است. پس از انتخاب کلمات کلیدی، وارد کردن کلمات در پنل تبلیغات گوگل، نگارش متن های تبلیغاتی و تایید تبلیغات توسط گوگل، چند ساعت زمان می برد تا گوگل سایت و تبلیغات را بررسی کرده و امتیاز کیفی شما را مشخص کند.

اقدامات سئو نتایج پایدارتری دارند، اما دستیابی به موقعیت مناسب از طریق این اقدامات تبلیغات گوگل ادز چیست زمانبر است. درست است که خیلی از کلمات کلیدی به دلیل رقابت سنگین هزینهی کلیک بالایی دارند، اما میتوانید با انتخاب هوشمندانهی کلمات کلیدی هزینهی خود را بسیار کاهش دهید. نمایش تبلیغات در این لحظه بر روی او تأثیرگذاری بسیار بالایی خواهد داشت. ❖ پیشنهاد قیمت CPA و یا پرداخت به ازای یک عمل همان چیزی است که گوگل به تبلیغ دهندگانی توصیه میکند که بر روی عمل خاصی مانند خرید و ثبت نام متمرکز هستند. 8. کلمات کلیدی: هر کلمه کلیدی کلماتی هستد که مشخص می کنند تبلیات شما در ازای جستجوی چه کلماتی برای کاربران ظاهر شوند.

درامد از گوگل ادز در واقع شما به عنوان یک کسب و کار، تبلیغ خود را در رسانههای مختلف اینترنتی به کاربران هدف خود نمایش میدهید. شما با توجه به رابط کاربری بسیار مناسب و امکان تعیین پارامترهای مختلف کمپین از جمله بودجه روزانه، حداکثر هزینهی قابل قبول برای هر کلیک، ساعات نمایش، متن تبلیغ و مواردی از این دست و امکان ویرایش آنها در هر لحظه از اجرای کمپین تبلیغاتی، کنترل روی کمپین خود خواهید داشت. PPC ( pay-per-click) : پرداخت هزینه به ازای هر کلیک، یک مدل بازاریابی اینترنتی است که در آن تبلیغ کنندگان برای هر بار کلیک بر روی تبلیغ خود هزینه ایی را پرداخت می کنند. این هزینه بر اساس میزان رقابتی که بین تبلیغکنندگان در یک عبارت وجود دارد، تعیین میشود.

گوگل ادز یا همان گوگل ادوردز سابق، سرویس تبلیغات گوگل است که با استفاده از آن میتوانید تبلیغات خود را در موتور جستجوی گوگل و شبکههای تبلیغاتی همکار آن نمایش دهید خدمات پرطرفدار گوگل ادز کداماند؟ البته این ظرفیتها محدود به موتور جستجوی گوگل نیست. این هدیه یا به صورت یک کد تخفیف یا به صورت اتومات داخل اکانت شرکت یا اکانت شخصی شما وارد میگردد. ما فرض را بر این میگیریم که شما اکانت گوگل ادوردز خودتان را ساختید و یا آن را خریداری کردید حالا میتوانید با لاگین به بخش ادوردز اولین کمپین خود را اجرا نمایید.

با ساخت اکانت و پرداخت هزینه با توجه به اهداف کمپین خود و نوع اشتراکی که خریداری میکنید، یک پنل کاربری در اختیار شما قرار میگیرد که با استفاده از آن میتوانید کلمات کلیدی مد نظر، صفحه لندینگ و اطلاعاتی که برای راه اندازی کمپین در نظر دارید را وارد کنید و نتایج کمپین خود را رصد کنید. تایید حساب کاربری شما از 7 روز تا 30 روز متغیر می باشد. ممکن است کاربر در حال بررسی جیمیل خود باشد و در بالای جیمیل خود (بخصوص در بخش Promotions)، محتوای تبلیغاتی شما را ببیند و پس از کلیک روی آن، وارد سایت شما شود. به لطف وجود این نوع از تبلیغ، دیگر نگران نباشید که آیا اندازۀ بنر شما مناسب همۀ دستگاههای کاربر هست یا نه! در درجۀ اول، تبلیغ شما باید هدفمند باشد. برای درک میزان مخاطبان شبکهی نمایش گوگل باید کاربران جیمیل، یوتیوب، گوگل پلی استور و بسیاری از اپلیکیشنها و سایتهای مهم بینالمللی را که به عنوان نمایشدهندهی تبلیغات نمایشی گوگل فعالیت میکنند، به کاربران موتور جستجوی گوگل اضافه کنید.

سایت گوگل ادز

این آموزش بصورت محتوای نوشتاری همراه با تصاویر و اسکرینشات است. آموزش گوگل ادز Santrel Media توسط یکی از بنیانگذاران Nate O’Brien ارائه شده است و یکی از بهترین روشها برای یادگیری گوگل ادز برای افراد مبتدی به شمار میرود. بنابراین، در این مقاله تنها به معرفی کامل شبکۀ نمایش گوگل بسنده میکنیم و در آینده، به سراغ آموزش کامل این شبکۀ تبلیغاتی نیز خواهیم رفت. پس از آن که کمپین تبلیغات وب سایت شما به پایان رسید، حجم گسترده ای از مخاطبین شما از طریق موتور جستجو گوگل و با جستجو کردن نام وب سایت تان به سراغ شما می آیند.