کلاهک دودکش یا پشت بام در 3 مدل چینی ، پره ای و طرح اچ تمی

همچنین جهت ایجاد هارمونی و هماهنگی با فضای دودکش ساختمان باید تنوع شکل گرد و چهارگوش را نیز داشته باشند. در ضمن هر کدام از این اشکال نیز در جنس‌های مختلف فلزی و سیمانی نیز قابل تهیه خواهند بود. دودکش یکی از مهمترین اجزای یک خانه است چرا که دود تولید شده در خانه را به بیرون هدایت می کند و این کار سبب کاهش مواد مضر در داخل خانه می شود. کلاهک دودکش نیز وسیله ای می باشد که بر سر دودکش متصل شده و از ورود آشغال، برف و باران و گرد و خاک به داخل خونه جلوگیری می کند. کلاهک ها انواع مختلفی دارند که بسته به کاربرد، انتخاب شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

یک لبه سه سانتی ایجاد و روی این لبه به تعداد کافی جای پیچ تعبیه می کنیم تا به آسانی بتوان کلاهک دودکش پره ای را در محل مورد نظر نصب کلاهک دودکش چینی و تثبیت نمود. دودکش به زبان چینی ممکن است به وفور در پشت بام ساختمان های مختلف، همراه با ساختمان های تجاری، مسکونی و محل کار دیده شود. کلاهک دودکش در واقع همان محافظی است که از ساختمان و ساکنان آن در برابر چنین آسیب‌هایی محافظت کرده و از لوله های دودکش نیز در برابر تخریب و دیگر مشکلات این چنینی محافظت می نماید. وجود کلاهک تضمین می کند که فرآیند خروج دود از ساختمان به نحو احسنت انجام شود و سیستم دودکش کار خود را به بهترین نحو انجام دهد. در چنین شرایطی برای نصب کلاهک دودکش می توان از روش همپوشانی استفاده کرد.

  • نوع ایستایی پره ها و همچنین فواصل پره ها در محل خود به گونه ای است که از نفوذ آب، گرد و خاک و پرندگان به داخل محفظه ی این کلاهک جلوگیری به عمل می آید و در برابر عوامل فرسایشی و تخریبی مصون می باشد.
  • از طریق سوراخ‌های روی کلاهک، سوراخ‌های پایلوت را در تاج ایجاد کنید.
  • از کلاهک دودکش جهت خارج کردن مواد زائد لوازم گازسوز و ذغالی در انواع کلاهک دودکش به شکل های مختلف تولید می گردد.
  • تمام وسایل گرمایشی برای ادامه روند مثبت گرمازای خود نیازمند اکسیژن تازه و خروج دی اکسید کربن از محفظه حرارتی خواهند بود.

لیست مهمترین افعال عبارتی (دوکلمه ای) Phrasal Verbs زبان انگلیسی را می توانید در EnglishVocabulary.ir مشاهده نمائید. ساخت و اجرای دودکش ​صنعتی از نظر سیستمی و اصول مهندسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ارتفاع استاندارد برای ساخت کلاهک در هر ابعاد ، به میزان ۳۰ تا ۳۵ سانتی متر می باشد، که بنا به سفارش مشتریان قابل افزایش یا کاهش سایز می باشند . این محدودیت واردات بستگی به نرخ ارز جهانی دارد زیرا از کشور دیگری وارد می شود.

ج- کلاهک دودکش با پوشش نیم گرد.

کلاهک دودکش یا پشت بام در 3 مدل چینی ، پره ای و طرح اچ تمی

دقت کنید که برای تخلیه هوا حتما باید قطر لوله های این دودکش با هم یکسان باشد . زیرا در صورت کاهش قطر در هر قسمتی که باشد اصطلاحاً خفگی ایجاد شده و دود نمی تواند به طور کامل از محیط خارج شود. و در صورت نیاز می توانید از تبدیل نیز جهت یکسان کردن قطر بخش های مختلف کلاهک استفاده کنید. فواصل بین پره‌های کلاهک دودکش پره‌ای گرد، به گونه‌ای تنظیم شده است که از نفوذ آب، گرد و خاک و پرندگان به درون دودکش جلوگیری می‌کند. به همین دلیل با استفاده از کلاهک آلمانی، این دسته از صنایع می توانند از ورود آب باران، برف و گرد و غبار و آلودگی به داخل ساختمان جلوگیری کنند. لازم به ذکر است که در فصول مرطوب سال، این کلاهک می تواند از نفوذ رطوبت به درون داکت هوا نیز جلوگیری کند.

درپوش دودکش گرد آلومینیومی

در چنین مواردی می توان از روش همپوشانی برای نصب درپوش دودکش استفاده کرد. یا در شرایطی که قطر لوله نسبتا زیاد است، ضخامت پوشش بیشتر است و بهتر است در هنگام نصب از فلنج برای استحکام آن استفاده شود. امروزه به وفور در بام ساختمان های مختلف اعم از تجاری ، مسکونی و اداری کلاهک دودکش چینی دیده می شود .

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا به این مدل کلاهک دودکش چینی می‌گویند؟ جالب است بدانید که تاج این کلاهک مشابه کلاه های چینی می باشد و به همین دلیل به آن کلاهک چینی لقب داده‌اند. فاصله بین تاج کلاهک دودکش زبان چینی و پایه آن باید به گونه ای باشد که مانع از عبور دود و آلودگی و جلوگیری از عبور آب و باران و برف نشود. نتایج این فاصله عموماً راهی برای ورود آلودگی و حتی پرندگان است، بنابراین باید پر کردن این سوراخ را در نظر بگیرید.