کاربرد کاتالوگ در کجاست؟ چاپ آقا-دی ال کاتالوگ

کاربرد کاتالوگ در کجاست؟ چاپ آقا-دی ال کاتالوگ

با توجه به خواسته‌ی شرکت قالب طراحی کاتالوگ می‌تواند با نیاز‌های مختلف تغییر کند و کاتالوگ‌های مختلفی از محصولات مشترک با قالب‌های مختلف طراحی و تولید شود که انتخاب قالب طراحی کاتالوگ متناسب با نیاز و هدف شرکت از تولید کاتالوگ می‌باشد. چه قصد طراحی کاتالوگ ارزان و باکیفیت را داشته باشید و چه بخواهید برای طراحی کاتالوگ حرفه‌ای خود بیشتر هزینه کنید، می‌توانید سفارش خود را به دستان ماهر فریلنسرهای پونیشا بسپارید. به طور کلی عوامل گوناگونی وجود دارد که می‌تواند بر میزان قیمت یک کاتالوگ تاثیرگذار باشد.

  • کاتالوگ های مجازی ساخته شده در مجموعه نگاران کاملا منطبق با گوشی های اندروید و ios میباشد و می تواند در انواع گوشی و یا تبلت به بهترین نحو عمل کند و اصطلاحا ریسپانسیو هستند.
  • منظور همان افرادی است که مسئولیت معرفی محصول و فروش آن را در شرکت مبدا بر عهده دارند.
  • این بدان معناست که شما به دنبال ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان خود هستید و به آن‌ها اهمیت می‌دهید.
  • باید این را بدانیم که فرآیند اجرای یک کاتالوگ چاپی شامل هزینه هایی است که می تواند کاتالوگ شما را به محصولی گران قیمت و یا کاتالوگی ارزان قیمت تبدیل کند.

اصلی ترین فرق بروشور و کاتالوگ در این است که کاتالوگ حاوی تمامی محصولات و خدمات عرضه شده از طرف یک مجموعه است ولی در بروشور اطلاعات خاصی، برجسته شده و برخی از محصولات و خدمات منتخب معرفی می‌شوند. وقتی کاتالوگ شما در سایز مناسب چاپ شود قابلیت حمل آسان را برای خواننده ایجاد می‌کند و او می تواند هر جا که نیاز بود آن را مطالعه کند و همراه خود داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با انتخاب رنگ مناسب پیشنهاد می‌کنیم مقاله «اصول روانشناسی رنگ در طراحی و چاپ» را مطالعه کنید.

محصولات سه بعدی ( Product 3D ) در کاتالوگ هوشمند

امکان چاپ این محصولات در چند ساعت هم وجود دارد، اما نباید انتظار داشته باشیم نتیجه آن مشابه زمانی باشد که محصولات نهایی بعد از ۱۰ روز آماده می‌‌شوند. به عنوان مدیر یک کسب و کار باید بدانید که هر کاتالوگی نمی‌تواند شما را به اهداف بازاریابی و تجاری‌تان برساند. بعضی از کاتالوگ‌ها تنها بودجه صرف می‌کنند و عملا فایده‌ای برای مخاطبان شما ندارند. کاتالوگ و بروشور از لحاظ طراحی و ظاهری تقریبا شبیه به هم هستند و تنها در صحافی، هزینه های طراحی و چاپ با یکدیگر متفاوت هستند. کاتالوگ ها به دلیل استفاده از کاغذهای سنگین تر و ضخیم تر، طراحی و چاپ متفاوت تر و … قیمت تمام شده بیشتری دارند.

همچنین اطلاعات موجود در بروشورها برخلاف کاتالوگ می‌توانند ترتیب خاصی را رعایت نکنند. کاتالوگ از نظر نحوه ارائه به دو صورت دیجیتالی و چاپی طراحی می‌شود. به عنوان مثال اگر شما صاحب یک کسب و کار دیجیتال مانند یک فروشگاه اینترنتی هستید به کاتالوگ اینترنتی و دیجیتال نیاز دارید و اگر صاحب یک مبل فروشی هستید به کاتالوگ چاپی نیاز دی ال کاتالوگ خواهید داشت. با توجه کردن به این موضوع مطمئن خواهید بود که آنچه تحویل می‌گیرید، همان چیزی است که انتظار دارید.

کاتالوگ هوشمند دیجیتال دوان

یکی دیگر از قابلیت های کاتالوگ دیجیتال که می تواند جذابیت بصری ویژه ای به خدمات و محصولات شما بدهد. استفاده از گرافیگ متحرک است، امکانی که در کاتالوگ های چاپی میسر نمی باشد. شما می توانید با استفاده از افکت های مختلف طرح خود را از فضای دو بعدی و ثابت به فضایی پویا و چند بعدی تبدیل کنید.

که در نهایت با توجه به محدودیت فضا همه زوایا نمایش داده نمی شود. در کاتالوگ دیجیتال این امکان برای شما فراهم می شود تا با نمایش محصول به صورت سه بعدی و کلیک بروی محصول، مخاطب به همه زوایای آن دسترسی داشته باشد. احتمالا اکنون که با تعاریف، اهداف، کارکرد و انواع کاتالوگ و بروشور آشنا شدید موارد بسیاری از تفاوت بین کاتالوگ و بروشور را شناخته‌اید.

مهمترین شاخصه یک کاتالوگ ارائه عکسهای صنعتی و تبلیغاتی با کیفیت از محصولات یا خدمات است. عکسها باید آنقدر گویا باشد که مشتری خیلی سریع ساختار و ویژگی های محصول یا خدمات را درک کند، مثلا در مورد کاتالوگ یک تولیدی پوشاک باید نوع پارچه، بافت، نوع دوخت، دکمه ها و جزئیات سوزن دوزی به خوبی در عکسها نمایش داده شوند. قبل از این که شروع به طراحی کاتالوگ کنید باید هدف خود را از ارائه کاتالوگ محصولات مشخص کرده باشید.

اصلی ترین مواردی که می بایست در مورد کاتالوگ خود انتخاب کنید، چند چیز اصلی بیشتر نیستند. اما اساس یک کاتالوگ چاپی روی آن ها استوار و توسط مخاطبان ارزش گذاری می شوند. کاتالوگ نگاهی است که شما در چشم مخاطب ترسیم می کنید تا از کل آن چیزهایی که می توانید ارائه کنید، مطلع شوند اما بروشور فقط به یک محصول و یا یک خدمت می پردازد. کاتالوگ به کل سبد قابل ارائه اشاره می کند، اما بروشور به کل اطلاعات و موضوعات مربوط به یک محصول.