دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا برای کسب و کارها مهم است؟ به همراه مثال های ایرانی آکادمی دیجیتال مارکتینگ دهبان

با استفاده از بازاریابی برونگرا مانند تبلیغات آنلاین و ایمیل مارکتینگ، بدون شک به بودجه‌ای درست نیاز خواهید داشت. هزینه آن به این بستگی دارد که از چه بسترهایی برای تبلیغات خود استفاده کنید. به همین دلیل، شما احتمالاً کمتر بر روی “معیارها” به معنای سنتی آنها تمرکز می‌کنید و بیشتر تمرکز خود را بر روی سفر مشتری می‌گذارید، یعنی از لحظه‌ای که شخصی به وب‌سایت شما می‌آید، تا لحظه خرید او.

مشتری در این مرحله با هدف پیدا کردن راه‌حل برای مشکلش شروع به تحقیق می‌کند. استفاده از کانال‌هایی مانند اینستاگرام و پینترست، در مقایسه با بسترهای کسب‌وکار محور، موثرتر است. یک فایل اکسل باز کنید و برای هر مورد جزئیاتی در رابطه با هزینه ها، تعداد بازدید، تعداد تبدیل (به مشتری بالفعل)، افرادی که تماس گرفته‌اند و موارد مقتضی دیگر را اضافه کنید. در صورت تردید، هر دو را امتحان کنید و با رسیدن به اینکه کدام کانال‌ها – پولی یا رایگان – بهترین عملکرد را برای برند شما دارند، روند بازاریابی خود را تکرار کنید. در واقع، طبق تحقیقات جهانی، استفاده “ثابت” از اینترنت در میان بزرگسالان فقط در سه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است. این افزایش استفاده از اینترنت باعث شده که نوع خرید مردم نیز از خریدهای فیزیکی و حضوری به خرید آنلاین تغییر کند.

برای مدیریت این روابط در کمپین‌های تبلیغاتی به ابزاری نیاز است که در زیرمجموعه ابزار دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرد. افرادی که با برند شما به صورت آنلاین توسط اپلیکیشن موبایل تعامل دارند باید همان تجربه مثبتی را داشته باشند که می توانند با لپتاپ یا کامپیوتر خود داشته باشند. این به معنی پیاده سازی یک طراحی وب سایت موبایل دوست یا تعامل گراست تا باعث شود گشت و گذار در وب سایت شما توسط کاربران موبایل به راحتی انجام شود.

ما در ذیل به معرفی برخی از این دوره‌ها که به صورت کاملا رایگان وجود دارد، پرداخته‌ایم تا به شما در یادگیری این مبحث کمک کرده باشیم. البته بسیاری از متخصصان این حوزه، سئو تکنیکال را در دسته سوم قرار می‌دهند ولی برخی دیگر سئو تکنیکال را بخشی از سئو داخلی می‌دانند. آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد. تنها پس از پاسخ به این سوال‌های کلیدی است که می‌توان گام‌های بعدی استراتژی را مشخص کرد و برای تحقق این اهداف از طریق (اطلاع‌رسانی) و تحلیل اقدام کرد. در جلسات بعدی، انواع مدل‌های حضور در دنیای آنلاین و فرصت‌های هرکدام را به تفصیل مرور می‌کنیم. حال که به‌طور کلی دریافتید دیجیتال مارکتینگ چیست، به بررسی لزوم استفاده از آن می‌پردازیم.

در ادامه به بررسی نقش هر یک از این تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت ولی همواره به یاد داشته باشید که نتیجه مناسب تنها با یکپارچگی میان این فعالیت ها به دست می آید. استفاده از محتوای متنی منتشر شده در وبلاگ آژانس دیجیتال مارکتینگ لاوان با ذکر منبع بلامانع است. از آنجا که استوری‌ها در شبکه اجتماعی اینستاگرام پس از یک دوره زمانی ناپدید می‌شوند، این یک فرصت عالی برای بازاریابان است که از FOMO استفاده کنند (ترس از دست دادن).

  • با سئو می‌توانید در صفحه نتایج موتور جستجو (مانند گوگل) برای مرتبط‌ترین کلمات کلیدی خود رتبه‌بندی کنید و در این راه به تعداد زیادی از خریداران یا مصرف‌کنندگان بالقوه دسترسی یابید.
  • قبل از هر چیزی پرسونایی از مشتریان را تهیه کنید و ببینید آن‌ها چه نیازها و خواسته‌هایی دارند.
  • هنگام برنامه‌ریزی برای بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی، یک فاکتور مهم قابل اندازه‌گیری بودن آن برنامه است.
  • توجه به اصول سئو اولین کاری است که باید هر مدیر دیجیتال مارکتینگی به آن توجه داشته باشد؛ اقدامات سئو از بهینه سازی ساختار داخلی گرفته تا اقدامات مربوط به سئو داخلی را شامل می‌شود.
  • تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی در تعاملی‌تر بودن ارتباطات دوسویه، قابلیت سنجش و ارزیابی، داشتن تنوع کانال‌های توزیع محتوا، قابلیت وایرال شدن و پایین‌تر بودن هزینه‌های بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی سنتی است.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا برای کسب و کارها مهم است؟ به همراه مثال های ایرانی آکادمی دیجیتال مارکتینگ دهبان اگر در فکر داشتن یک کسب‌و‌کار موفق در بازار آنلاین هستید، جای درستی آمده‌اید! دیجیتال مارکتینگ دانش پولسازی کسب و کارها از فضای دیجیتال است و ما با جامع‌ترین دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ شما را به یک متخصص تمام عیار تبدیل خواهیم کرد. ECRM شامل سیاست‌ها و رویکردها، ابزارها و مراحل ایمیل مارکتینگ، پوش نتیفیکیشن و SMS مارکتینگ بوده و شما با یادگیری تکنیک‌های حرفه‌ای E-CRM به درکی صحیح از مفاهیم سفر مشتری و چرخه عمر رسیده و تفاوت آن‌ها را متوجه می‌شوید. در نهایت هنگامی که به نحوه پیاده‌سازی تاکتیک‌های عملیاتی، بهینه‌سازی و متریک‌های کانال‌های ایمیل، پوش نوتیفیکشن و SMS مسلط شوید می‌توانید ادعا کنید که ECRM را یاد گرفته‌اید. با قرار دادن تمامی این موارد در ماشین حساب، بیزینس ما به بودجه ای بالغ بر ماهانه ۳۴۸.۳۰۰ دلار برای دست یافتن به اهداف درآمدی ارزش زندگانی جدید خود نیاز دارد. مثلاً، اگر شما به هزینه برای کسب مشتری ۷۵ دلاری نیاز دارید، اما میانگین هزینه به ازای کلیک شما در گوگل ادوردز ۲۵ دلار است، ادوردز شاید کانال دیجیتال مارکتینگ مناسبی برای شما نباشد.

اهمیت و ضرورت دیجیتال مارکتینگ در دنیای بازاریابی امروز

داده‌ها و بینش‌هایی که از کمپین‌های بازاریابی دیجیتال خود به دست می‌آورید بسیار باارزش هستند. شما با این داده‌ها می‌توانید دقیقاً ببینید چه تعداد از کسب‌وکارها و مشتریان با استراتژی‌های شما درگیر شده‌اند و به چه روش‌هایی، می‌توانید از هر کمپین یاد بگیرید و از آن اطلاعات برای بهبود هر کدام از کمپین‌ها و استراتژی‌های خود استفاده کنید. این کانال‌ها پلتفرم‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای دستیابی به مخاطبان هدفی که متناسب با برند، محصول یا خدماتتان هستند، استفاده کنید و به اهداف بازاریابی خود نزدیک شوید.

دستاوردهای کلاس جامع دیجیتال مارکتینگ (دوره Digital Marketing)

در همان روز پیامکی از طرف فروشگاه اینترنتی دریافت می‌کنید که گلس و قاب‌های این مدل ۳۰ درصد تخفیف خورده‌اند. در پیامک تبلیغ لینک صفحه اینستاگرام فروشگاه هم گذاشته‌اند؛ بعد از نگاهی به صفحه اینستاگرام از محتوایش خوشتان می‌آید و دنبالش می‌کنید. یک نکته را که حتماً باید در نظر داشته باشید شرکت شما هرچقدر که بزرگ یا کوچک باشد، به یک برنامه دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد، ازاین‌رو بسیاری شرکت برای بازاریابی دیجیتال خود یک برنامه بازاریابی دیجیتال منحصربه‌فرد دارند. 5.افلیت مارکتینگ که در حال حاضر یکی از ترندترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ در این روش شما به ازای نمایش تبلیغ خدمات یا محصول شخص دیگری کمیسیون دریافت می‌کنید. یک فاکتور مهم برای موفقیت ایمیل مارکتینگ آن است که پیام شما در صفحه اصلی قرار بگیرد.

(Attract، Convert ،Close ،Delight) از طرفی بازاریابی دیجیتال یک واژه کلی است که شامل کلیه تاکتیک های بازاریابی اینترنتی (صرف نظر از درونگرا یا برونگرا بودن آنها) می­ شود. ابزارهای مختلفی برای دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال وجود دارند البته از این موضوع که دیجیتال مارکتینگ در بخش آفلاین و آنلاین فعالیت دارد هم غافل نشویم، سئو و بهینه سازی سایت یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. نکته بسیار مهم در مورد تبلیغات کلیکی، تولید محتوای جذاب برای ترغیب کاربر به کلیک بر روی بنر است.

۱۷ـ بازاریابی ویروسی دیجیتال