دیجیتال مارکتینگ چیست؟

پس از انتشار ویدئو در شبکههای مختلف، نتایج را پیگیری کنید تا شبکهای که بهترین نتایج را ارائه میدهد، تشخیص دهید. ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی فرآیند استفاده از ویدئوهای جذاب برای ارتقا و بازاریابی کسبوکار شما است و شامل مراحل تولید ویدئو، انتشار آن و بهبود نتایج است. مطالعات نشان داده است که تبلیغات ویدئویی میتوانند باعث افزایش رتبهبندی گوگل، نرخ تبدیل، open rate ایمیلها و نرخ کلیک صفحات فرود شوند؛ درنتیجه در یک سال گذشته، 61% از کسبوکارها شروع به استفاده از ویدئو مارکتینگ کردهاند. در عوض تبلیغات ویدئویی در اپلیکیشنهایی نظیر اینستاگرام برای شما بهترین گزینه خواهد بود. بهینه کردن سایت کسب و کار برای موبایل: بازاریابی موبایلی در صورتی میتواند مفید باشد که محتوای تولید شده در هر قالبی که باشد، بتواند در موبایلهای با اندازههای مختلف به درستی نشان داده شود.

بنابراین اگر بخوایم شناخت قبل از ازدواج را دسته بندی کنیم به دو دسته کلی میرسیم: شناخت درونی که با صحبت و مشاهده رفتار و اخلاق خود فرد بدست میآید و شناخت بیرونی که با تحقیقات از بقیه افراد در مورد فرد مورد نظر بدست میآید. مردم دوست دارند به جای تایپ، به راحتی صحبت کنند و منظور خود را به انواع هوش مصنوعی برسانند. شما میتوانید بهترین سایت را با بهترین محتوا داشته باشید. در صورتی که به این مبحث علاقهمند هستید تا انتها با ما همراه باشید تا با روشهایی که میتوانید از تاکتیکها و استراتژی های بازاریابی محتوا در کسب و کار خودتان استفاده کنید آشنا شوید. ما همیشه آماده پاسخگویی به شما هستیم. SMM یا بازاریابی شبکههای اجتماعی، استفاده از شبکههای اجتماعی برای معرفی محصولات/خدمات بهمنظور افزایش ترافیک بازدید است و روش بسیار خوبی برای دستیابی به مشتریان در تمام اندازههای کسبوکار است.

اول، می توانید بر روی یک موضوع اثبات شده بنا کنید. و سپس به این فکر کنید که چگونه می توانید محتوای ارزشمندتری را در وب سایت خود منتشر کنید. به سوال شما این گونه پاسخ می دهیم: آژانس دیجیتال مارکتینگ مهتاب طراح و مجری بازاریابی هوشمندانه برند شماست، شما با ما می توانید رشد لحظه به لحظه مشتریان خودتان را احساس کنید. هرچه یک وبسایت بیشتر در معرض نمایش قرار گیرد، تعداد بازدیدکنندگان بیشتری را از طرف کاربران موتورهای جستوجو دریافت خواهد کرد و این بازدیدکنندگان ممکن است در آینده به مشتریان تبدیل شوند. یک متخصص بازاریابی دیجیتال میتواند به خوبی بودجه مالی موجود را در قسمت های مختلفی از وب به تبلیغات تبدیل کند و از آن بودجه چندین برابر سود آوری کند. یک استراتژی سئو خوب که باعث بیشتر دیده شدن، هدایت ترافیک باکیفیت و نرخ تبدیل بالاتر در وبسایت شما میشود، فرایندی زمانبر است اما ارزش وقت و انرژی صرف شده را دارد؛ زیرا درنهایت منجر تحقق اهداف کسبوکار شما و افزایش درآمد میشود.

ابزار زمانبندی رسانههای اجتماعی درواقع محتوا را در کانالهای رسانههای اجتماعی قرار میدهند، بنابراین میتوانید زمان بیشتری را صرفِ تمرکز بر استراتژی محتواتان کنید. شما میتوانید تمام بازدیدکنندگان دنیا را به بازدید از وبسایت خود جذب کنید (!) اما اگر آنها در وبسایت شما چیزی که در جستوجوی آن بودند را پیدا نکنند، فوراً وبسایت شما را ترک میکنند. صاحبان کسبوکار و بازاریابان در تلاشاند که برند خود را از طریق اپلیکیشنهای موبایل به کاربران دستگاههای هوشمند معرفی و تبلیغ کنند. طبق گزارشها وبسایت HubSpot در سال 2014، 92% از بازاریابان ادعا کردند که بازاریابی رسانههای اجتماعی برای کسبوکارشان اهمیت دارد و 80% از آنها مدعی هستند که استفاده از این روش به افزایش ترافیک وبسایتهای آنها کمک کرده است. تا به اینجای آموزش سئو سایت بارها از اعتبار صحبت کردیم و متوجه شدیم که اعتبار برای موتور جستجوی گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است.

2 تاریخچه سئو چیست؟ مزایای سئو: چرا سئو مهم است؟ کلیدواژه، کلمه یا عبارتی است که کاربر جستجو میکند و با توجه به آن کلیدواژه به عملکرد واقعی اپلیکیشن شما پی میبرد؛ درنتیجه به کار بردن کلیدواژه مناسب باعث پیدا کردن هرچه سریعتر اپلیکیشن شما توسط کاربر میشود. در این زمان شما باید درمورد اینکه شخصیت برندتان چگونه در محتوایی که مینویسید بازتاب پیدا میکند فکر کنید. با اینکه راههای مختلفی مانند توصیه وبسایتها، دوستان و … با وجود اینکه هدف هر دو روش SEO و SEM افزایش بازدید از وبسایت است اما این دو، تفاوتهایی با یکدیگر دارند و نباید این دو واژه را به جای یکدیگر به کار برد. هزینه روش SEM نسبت به سایر روشهای بازاریابی بسیار کمتر است ولی کارایی بالایی دارد و میتواند در سریعترین زمان ممکن مشتری را به محصول موردنظرش برساند و به نوعی بازاریابی بینالمللی است.

دیجیتال مارکتینگ

گوگل با معرفی این الگوریتم معیاری برای طبقه بندی میزان کیفیت صفحات منتشر کرد. گوگل در چند سال اخیر الگوریتم های متعددی را معرفی کرده است که مطابق با هر الگوریتم می توان رتبه سایت خود را افزایش داده و بعد از مدتی درصفحه اول گوگل قرار گرفت. بهعنوانمثال، اگر قصد جذب کاربر جدید برای اپلیکیشن خود دارید، باید از روز اول توسعه اپلیکیشن به فکر بودجهای متناسب برای کمپینهای نصب اپلیکیشن باشید زیرا این کمپینها معمولاً قیمت بالایی دارند و با بودجههای اندک، نمیتوان انتظار نتیجه بخشی از آنها را داشت. درنتیجه اگر نیاز به بازدیدکنندگان زیاد در یک مدت کوتاه دارید، با پرداخت هزینه در این روش به هدف خود برسید. افرادی که با کسبوکار شما از طریق موبایل ارتباط برقرار میکنند باید همان تجربهای را داشته باشند که به هنگام استفاده از تبلت و موبایل تجربه میکنند. امروزه موبایل بهعنوان نزدیکترین رسانه به مخاطب پیام تبلیغاتی کسبوکار را سریع و به بخش زیادی از مخاطبان میرساند.

ازجمله روشهای SEM میتوان به پرداخت به ازای کلیک (PPC) اشاره کرد. البته هم سئو داخلی برای سایت مهم است و هم سئو خارجی، که SEM به سئو خارجی سایت مربوط می شود. به عنوان مثال؛ هدف تبلیغاتی کسبوکارهای بزرگ، ترویج برند و ایجاد شناخت برای آینده است و به همین دلیل بودجه زیادی را در راههای مختلف بازاریابی مانند SEO ،SEM ،SMM ،In App و video marketing صرف تبلیغات میکنند درصورتیکه معمولاً اهداف کسبوکارهای کوچک فروش فعلی است و توان مالی زیادی برای تبلیغات ندارند و باید بهترین گزینه برای تبلیغات را انتخاب کنند؛ مثلاً ایمیل مارکتینگ، سئو و تبلیغات بنری برای کسبوکارهای کوچک مناسب هستند. در این مقاله قصد دارم در مورد کارهایی که روزانه و طبق یک برنامه ریزی منظم باید انجام دهید تا به یک سئو کار حرفه ای تبدیل شوید را عنوان کنم. بازاریابی مستقیم: این نوع استراتژی از PPC (Pay Per Click)، موبایل مارکتینگ و تبلیغات خرید (Shopping Adds) به منظور افزایش ترافیک و نرخ تبدیل برای کسبوکار استفاده میشود.

پس به اندازه بدانید اما متوجه باشید که همه چیز را نمیدانید. به عنوان مثال، اگر محصولات شما جنبه تزئیناتی و تجملاتی دارند مانند ساعت یا طلا و جواهر، قطعاً استفاده از LinkedIn برای شما مناسب نیست؛ زیرا شما را به مخاطب هدف نمیرساند. شما به دنبال این هستید که ببینید مخاطب به دنبال چه چیزی هست یا نیست! برای معرفی هدفگذاری اسمارت (SMART) ابتدا در نظر داشته باشید که برای آنکه بتوانید کارهای خود را پیگیری کنید و به پیشرفت مورد نظر دست یابید، نیاز به هدفگذاری دارید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ به صورت غیر رایگان چیست؟ سئو چیست و چرا باید سایت خود را سئو کنیم؟ پس از تماشای یک ویدئو از محصولات شما، بهطور متوسط 70% احتمال خرید مشتریان بیشتر میشود؛ زیرا ویدئو حس اعتماد در مخاطبان را افزایش میدهد. برای یافتن اپلیکیشنهای جدید وجود دارد، اما برخی تحقیقات نشان میدهد که 63% از مشتریان اپلیکیشنها مایل به جستوجوی اپلیکیشنهای جدید در App Store هستند و این موضوع باعث توجه بیشتر صاحبان اپلیکیشنها به انجام فرایند ASO میشود. اگر شما هم تا الان مانند بسیار دیگری از افراد در یک خواب زمستانه به سر برده اید و از این موضوع استفاده نکرده اید، همین الان بیدار شوید.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

اگر صفحه شامل تعداد زیادی لینکهای داخلی مرتبط با انکرتکستهای توصیفی باشد، گوگل صفحههای پیوند داده شده را بهتر درک میکند، آن را در ساختار صفحه مهم میداند و به آن اهمیت بیشتری میدهد. دیجیتال مارکتینگ شامل برخی از اصول مشابه بازاریابی سنتی است و اغلب به عنوان روشی جدید برای شرکت ها برای نزدیک شدن به مصرف کنندگان و درک رفتار آنها در نظر گرفته می شود. ما در این مطلب قصد داریم با ارائهی راههای کاربردی جذب بیمار، به شما در تبلیغ مطب خود کمک کنیم؛ البته توجه کنید که ممکن است برخی از این روشها برای شرایط شما مناسب نباشند؛ پس بهتر است خودتان در ابتدا ارزیابی کلی داشته و سپس نسبت به انجام آنها اقدام کنید. سوالات و نظراتتان را با ما در میان بگذارید. در گذشته بک لینک ها تاثیر زیاد و فراگیر تری را در سئو سایت های اینترنتی داشتند اما با رونمایی گوگل از الگوریتم های جدید تر تاثیر بک لینک ها در سئو کم رنگ تر شده است.

دیجیتال مارکتینگ چیست

بازاریابی مجدد: هدف این نوع استراتژی، ایجاد تبلیغات هدفمند و منحصربهفرد برای کاربرانی است که قبلاً وبسایت/ اپلیکیشن/ کانال یوتیوب را دیدهاند. بعضی از کسبوکارها یک «جدول مقدس» از کلماتی که لحن آنها را تشکیل میدهد، درست میکنند، در این جدول مشخص میشود که چه کلماتی از نوع اسم، فعل، قید و صفت باید بیشتر به کار برده شده و با فراوانی خاصی تکرار شود تا لحن موردنظر شکل بگیرد. با جلسه چهارم دیجیتال مارکتینگ همراه باشید تا انواع این روشهای عرضه را مرور کنیم. حال که به الگوریتم های سئو اشاره کردیم، اجازه دهید بررسی کنیم الگوریتم سئو چیست و چرا سئو بدون شناخت آنها امکانپذیر نیست.

“روزه شکدار نگرفتن” یک مصداق قدیمی برای استفاده یا عدم استفاده از سئو کلاه سیاه، در بهینهسازی اینجا سایت است. نداشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ نیز مانند نداشتن برنامهریزی مدون در هر کاری موجب ناهماهنگی و عدم دستیابی بهموقع به هدف خواهد شد. اهداف کسبوکار نیز نقش تعیینکننده در انتخاب استراتژی بازاریابی دارد. طبق آمارهای BI، هزینههای تبلیغات درون اپلیکیشنی در آمریکا تا سال 2018 به 16.9 میلیارد دلار میرسد و بیشتر این هزینه به اپلیکیشنهای بزرگ مانند Facebook و Twitter اختصاص داده میشود. در جلسات آینده به بررسی انواع روشهای تبلیغات درون اپلیکیشنی خواهیم پرداخت. برای جلوگیری از این اتفاق، میتوان از انواع روشهای کاربرپسند تبلیغات درون اپلیکیشنی مثل تماشای ویدئوی تبلیغاتی در ازای دریافت 30 سکه در بازی کوییز آو کینگز استفاده کرد. نهایتاٌ چند مورد مثل خرید هدایای تبلیغاتی یا چاپ تراکت و… تاکنون در مورد مزایای ثبت شرکت دیجیتال مارکتینگ، چند مورد مهم را بیان کردیم، اما خود کسانی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند به خوبی می دانند که این شرکت ها و کسب و کار ها باید با شرکت های مختلفی در ارتباط باشند.

بازاریابی محتوا

ما در این مقاله تلاش کردیم تا به طور کامل راجع به رشتهی دیجیتال مارکتینگ در ترکیه، بازارکار دیجیتال مارکتینگ در ترکیه، فرصتهای شغلی، دورههای تخصصی و بهترین دانشگاههای ترکیه جهت تحصیل دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی را معرفی کنیم. منظور از یافتن بهترین کلمات کلیدی، شناسایی و استفاده از کلمات یا عبارتهایی است که کاربران از آنها برای رسیدن به پاسخ سوال یا نیازشان جهت جستجو در گوگل استفاده میکنند. شرکتها علاوه بر به اشتراک گذاشتن محتوای موردنظرشان، از این رسانهها برای تبلیغات نیز استفاده میکنند و هزینههای زیادی جهت دیده شدن در آن انجام میدهند. همچنین به عملکرد و مخاطبان کسبوکارتان نیز توجه کنید و در ابتدا مخاطبان کسبوکارتان را شناسایی کنید و در جایی که آنها حضور بیشتری دارند تبلیغات کنید. یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ خوب میتواند کارایی کمپینهای تبلیغاتی و در نتیجه فروش شما را افزایش دهد. اکثر این پلتفرمها دارای ابزارهای تحلیل داده هستند که شرکتها را قادر به پیگیری میزان پیشرفت و موفقیت کمپین و تعامل با کمپینهای تبلیغاتی میسازند.

درست برعکس سئوی کلاه سفید که تمامی اقدامات مطابق اصول و مورد پسند گوگل است، در سئوی کلاه سیاه سعی بر آن است که رباتها و الگوریتمهای گوگل را دور بزنند و زودتر به نتایج برسند! در واقع استراتژی یعنی به کارگیری تاکتینک هایی که بهترین نتیجه را با صرف زمان و هزینه کمتری حاصل می کند. یعنی الگوریتمهای گوگل ممکن است به صورت مداوم تغییر کنند که کار یک سئوکار را تحتالشعاع قرار میدهد. البته جواب سوال اول یعنی سئو چیست را کمی بالاتر دادیم! تأثیرگذاری ویدئو بسیار زیاد است به نحوی که اگر افراد اطلاعاتی را فقط بشنوند، سه روز بعد 10% از مطالب را به یاد دارند ولی اگر صدا و تصویر در قالب ویدئو همراه یکدیگر باشد، سه روز بعد به طور متوسط 65% از اطلاعات را به یاد خواهند داشت. ابتدا باید داستان مناسب و نحوه بیان آن را برای ویدئو خود طراحی کنید به طوری که بیننده را جذب کند و ترجیحاً کوتاه باشد.

و چندین نوع مختلف از استراتژیهای سئو وجود دارد. به دلیل رقابت بسیار زیاد در استراتژیهای رایگان دیجیتال مارکتینگ، روشهای غیر رایگان، مکمل و از ملزومات فعالیتهای بازاریابی شما خواهند بود. به دلیل وجود رقابت بسیار زیاد در استراتژیهای رایگان، استراتژیهای غیر رایگان تأثیرگذاری بیشتری در ایجاد ترافیک دارند و انواع مختلفی را شامل میشوند. در جلسات بعدی همراه این بلوک یادگیری باشید تا هر پارامتر را موردبررسی دقیقتر قرار دهیم. در راستای تکمیل آموزش مارکتینگ، در بلوک یادگیری ایمیل مارکتینگ بهطور جامع و کامل به این مبحث پرداختهایم. در مورد سایر تفاوتها و راهکارهای انجام هر یک از این دو مدل، در جلسات بعد پیگیر این بلوک یادگیری باشید. در حالت کلی، استراتژی دیجیتال مارکتینگ به دو بخش رایگان (Organic) و غیر رایگان (Paid) تقسیم میشود.