تلویزیون شهری دیتا پیکسل

به همین خاطر درمناطق و محیط های گرمسیر که در تابستان دما به 5۰ درجه سانتیگراد می رسد توصیه بر این است که از تهویه مناسب (فن بزرگ یا کولرگازی) به گونه ای که درجه خودکار آن را روی 50 درجه سانتیگراد گذاشته شده استفاده کنند تا به محض بالا رفتن دمای درون سازه از 50 درجه سیستم تهویه به شکل اتومات کار نماید و دما را به تعادل برساند. این مزایا در هیچیک از ابزارهای تبلیغاتی که پیشتر ذکر شد وجود ندارند.

در طراحی و ساخت این تلویزیون ها از ساخت تابلو های روان استفاده شده است. از دیگر ویژگیهای مهم ویدئو وال ال سی دی آلودگی صوتی و حرارتی بسیار کم آنها است. هیچ فناوری دیگری نمیتواند تصاویر فول اچ دی را در مقیاسی نشان دهد که برای کل یک فضای عمومی به اندازه کافی بزرگ باشد. به عنوان مقیاسی مناسب ویدیو پروژکتور های نسل قدیم که قابلیت خلق تصاویر نسبتا بزرگ را دارا می باشند فقط 6.000 ساعت عمر مفید داشته که نسل جدید ویدیووال ها بیش از 15 برابر آنها عمر مفید دارند.

تلویزیون شهری

این سری محصولات برای اتاقهای کنترل، تبلیغات دیجیتال روی صفحات نمایشی بزرگ، نمایش برنامه های ویدئویی وسایر کاربردهایی که نیاز به دریافت، کد کردن، ارسال روی شبکه، ضبط، دیکد کردن، نمایش و کنترل دارند به کار می روند. کارتهای سری C با اتصالات Mini HDMI or Mini DisplayPort هر کدام فواید منحصر به فردی از نظر تعداد نمایشگر و رزولوشن دارند. زیرا توانایی فوقالعادهای در طراحیهای بصری دارند که با هیچ فناوری دیگری قابل مقایسه نیست. در نتیجه جای تعجبی نیست که ویدئو والها برای برندسازی و اهداف تبلیغاتی به شدت کارآمد باشند. ویدئو والها بسیار محبوب هستند و این مساله را میتوان از واکنشی که مردم به آنها نشان میدهند متوجه شد. تصاویر در رایانه شخصی ویرایش می شوند و از طریق یک رابط سریال یا رابط شبکه دیگر به یک صفحه نمایش LED جایی که به طور خودکار پخش می شوند منتقل می شوند.

تلویزیون شهری (Urban TV) نوعی از بیلبوردهای تبلیغاتی است, ویدئو وال که امکان نمایش تبلیغات ویدئویی را با کیفیت بالا در محیط شهر و خیابانهای پر رفت و آمد بوجود میآورد. ویژگی هم زمانی فریم کارت به کارت باعث می شود که باز سازی صفحات در تمام نمایشگرها همزمان شود که سبب ایجاد تصاویری با کیفیت عالی برای HD ,UHD یا ۴K می شود. یکی از موارد مهم در استاندارد سازی اتاق سرور استفاده از کف کاذب به دلیل مزایای زیاد آن می باشد. امروزه شاهد پیشرفت روزافزون دنیا در زمینه های مختلف از جمله سیستم حفاظتی هستیم. آوانمانور بــا در اختیـار گرفتـن برتریـن برندهـای دنیـا بـرای ارائـه بهتـر ایده هـا، تـلاش می کنـد کـه خدماتـی در خـور را بـه مشـتریانش در زمینه طراحی و نصب انواع تلویزیون های شهری ارائه کنــد. نکته 1) اولین موردی که بایستی مورد توجه قرار گیرد این است که آیا تلویزیون قرار است در داخل ساختمان ( سالن کنفرانس یا پاساژ ) یا بیرون ساختمان ( میدان شهر یا بزرگراه ) نصب شود؟

تلویزیون های Outdoor همان طور که از نامش نیز پیرا است در فضا های باز مانند چهار راه ها، پارک ها، بزرگراه ها، فرودگاه ها، مصلی ها و … نمایشگرهای نیمه باز (که در محیطهایی قرار میگیرند که ترکیبی از فضای باز و داخلی هستند) دارای روشنایی فوق العاده بالایی هستند و میتوانند در زیر نور خورشید استفاده شوند، البته نه مستقیم. این همزمانی شامل جور کردن ولتاژ، فرکانس و فاز قبل از اتصال ژنراتور به سامانه است. شارژ باتری توسط دیزل ژنراتور می بایست با دقت بسیار بالا و متناسب با ولتاژ آن صورت پذیرد. بر حسب کاربرد، کارخانجات سازنده مولدها چهار نوع را پیشنهاد می دهند: اضطراری، پایه، دائم و چند منظوره و اینکه ژنراتور باید توان مورد نیاز پیش بینی شده معتبر را بدون آسیب فراهم کند این امر با دادن یک یا چند رتبه به ژنراتور بدست میآید. 9. به خاطر نمایش دادن به صورت متحرک تبلیغ، دید خوبی برای افراد ایجاد می کند.

لازم به ذکر است کارت کنترل های قابل پشتیبانی هر نرم افزار در قسمت توضیحات آن ذکر شده است. در تابلوهای روانی که آفلاین می باشند اطلاعات مورد نیاز به صورت مستقیم به برد داده می شود و در تابلوهای آنلاین این کار را با استفاده از یک نرم افزار کامپیوتری انجام می دهند. ویدئو وال (Video Wall) سیستم نمایش عریض و یکپارچه ای متشکل از چندین مانیتور است؛ مانیتورها به یکدیگر متصل شده و تشکیل صفحه نمایش بزرگی در سایز دلخواه را میدهند. نرم افزار Powerdesk می تواند مجموعه ای از ابزارهای کنترلی را در اختیار کاربر بگذارد. کسبوکارها و مالکان اماکن بزرگ عمومی قطعا میتوانند از این مزیت استفاده کنند.

هیچ فناوری دیگری را نمیتوان به اندازهای بزرگ کرد که مناسب استادیوم ورزشی باشد. در انتها نکته که لازم به ذکر است این است که تمام مزایای تابلو روان بزرگ و کوچک و همچنین رنگی و تک رنگ تنها برای انواع با کیفیت و با اصالت این محصول صادق است نه برای انواع کیفیت و تقلبی. در حقیقت روبرو شدن با یک صفحه نمایش بسیار بزرگ با کیفیت بالا خیلی متداول نیست که مردم نسبت به آن بیتوجه رد شوند. و هدف از این کار به وجود آوردن صفحه های نمایشگر ویدئو وال صنعتی بزرگ و یکپارچه در ابعاد نامحمدود که به برخی از این امکانات در ادامه اشاره می کنیم .

انواع ویدئو وال ها را با توجه به نیاز می توان با استفاده از یک کارت تا ترکیبی از چندین کارت، توسط محصولات Matrox ساخت. در صورتی که مشکلی برای تلویزیونهای شهری ایجاد شود باید با تعمیرات تلویزیون شهری تماس گرفته تا اقدام به تعمیر تلویزیون شهری نمایند. سهولت در تعویض و تعمیر پنل آسیب دیده. تا مورد سوء استفاده برای تبلیغات دیگر قرار نگیرد و همچینین نحوه دسترسی جهت تعمیر تلویزیون شهری در صورت لزوم فراهم باشد که اپراتور و تکنسین کارها بتوانند در مواقع لزوم قطعات و برنامه های نرم افزاری یا سخت افزاری را تعویض ، تعمیر و یا بروزرسانی نمایند . همانطور که متوجه شدید نقش تلویزیون شهری در تبلیغات را می توان نقشی مهم و تاثیرگذار بحساب آورد. و تابلو روان فول کالر یا تلویزیون شهری نیز جای بیلبوردها را گرفته اند. با کارتهای Mura IPX از طریق اتصالات IP یا دوربین می توان مستقیماً به ویدئووال متصل شد.

پس از فرم دهی به شکل قوطی هایی که دو طرف آن دارای سوراخ می باشند در می آیند. دو پورت HDMI، ورودیهای VGA و DisplayPort، پورت USB، ورودی و خروجی DVI-D از اتصالات این ویدئو وال هستند. با دو کارت سری C میتوان تعداد مانیتور را تا ۱۸ دستگاه افزایش داد. نیاز شما هر چه باشد کارتهای سریC می توانند چیدمان های مختلفی از ۲ تا ۱۸ نمایشگر را داشته باشند . این محصول جایگزین نوین انواع تابلوهای قدیمی میباشد که به دلیل انعطافپذیری بالا در بارگذاری محتوا بر روی تابلو و همچنین دارا بودن ظاهری که بهتر جلب توجه میکند مخصوصاً انواع تابلو روان بزرگ، از محبوبیت بالایی برخوردار است.

با کارتهای Mura IPX به راحتی تمام یا قسمتی را ویدئو وال را می توان به محل های دور در محیط شرکت ارسال نمود و بخشها یا تمام ویدئو وال را برای اهداف آرشیوی ضبط کرد. نکته چهارم: چگونه می توان به راحتی محتوای ویدئو وال را کنترل کرد ؟ ۳ است که در آن نسبت تصویری محتوای ویدئوی HD و UHD حفظ می شود. انتخاب سخت افزار تعداد صفحات نمایش ویدئو وال را مشخص می کند: مثلاً هر کارت ویدئوی چند نمایشگری سری C می تواند ۶ یا ۹ خروجی را راه اندازی کند. امکان تصویر درتصویر، نمایش چند محتوا را به صورت همزمان فراهم می کند به این معنی که می توان چندمحتوا را روی صفحه به صورت همزمان مدیریت نمود. پس از نصب ویدئو وال، به مرحلۀ مدیریت محتوای نمایشگر می رسیم که نرم افزار مربوط به ویدئو وال این کنترل را انجام می دهد.

با توجه به تقاضای بالایی که برای این تابلوها وجود دارد، سازندگان و نصاب های تابلو روان از بازار کار خوبی برخوردار بوده و درآمد بالایی دارند. تابلوهایی را که در محیط باز استفاده می شوند تابلو روان outdoor می گویند .شدت نوردر این تابلوها دارای قدرت بالایی می باشد و حتی در روشنائی روز می توانند متون و تصاویر را با کیفیت بالا نمایش دهند. یکی از اصلی ترین لوازم تشکیلدهنده تابلو روان، ماژول الایدی میباشد که کیفیت آن در کیفیت نهایی تابلو روان بسیار اثرگذار است. تلویزیون های شهری از نظر نحوه راه اندازی نیز به دو دسته Online و Offline تقسیم می شوند. اما موضوعی که پیش میآید تفاوتهای این دو سیستم نمایشی است. در سالن های جلسات شرکت ها یا نمایشگرهای نمایشگاهها چنین صفحه نمایشی امکان تمرکزکامل روی بخش کوچکی را به وجود می آورد.

قطعات تابلو روان ویدئو والها هر جایی که قرار بگیرند به مرکز توجه تبدیل میشوند و هیچکس را نمیتوان بابت تمرکز روی آنها سرزنش کرد! نرم افزار MuraControl نرم افزار مدیریت ویدئو وال با عملکردی عالی است که روش آسان و قابل درکی را برای مدیریت ویدئو وال به صورت محلی یا از راه دور فراهم می کند. این نرم افزار برای سیستم عامل ویندوز تک مجوزی است و نسخه سبک تر و رایگان آن برای آی پد است که می تواند برای ایجاد و مدیریت طرحها به صورت بلادرنگ یا آفلاین به کار رود. از این جهت که شما میتوانید علاوه بر دیدن یا پخش ویدیو، با لمس کردن صفحه نمایشگر، مطلبی را بنویسید یا تصویری را بکشید.

برای اغلب کسب و کارها، استفاده از تابلو تک رنگ کفایت می کند. بنابراین تصاویر و فیلم ها به صورت فول کالر ( تمام رنگ) پخش می شود که بیشتر در تلویزون های شهری کاربرد دارد. تلویزیون شهری یک نمایشگر دیجیتالی است که تصویر مورد نظر ما را اعم از عکس، فیلم و انیمیشن نمایش می دهد. جهت بالا بردن طول عمر تجهیزات و کارایی بهتر آن باید قبل از نصب دستگاه شرایط محیط را بررسی نمود. بسیاری از مشکلات نصب تلویزیون شهری یا سایر تابلوهای تبلیغاتی ممکن است در هنگام نصب بروز نکند و مدتها بعد از نصب نمایان شود. ویدئوهای اجتماعی، هواشناسی و نمودارهای اقتصادی به راحتی همراه با سایر محتواها نمایش داده می شوند. قوی که بتواند به راحتی از طریق سوئیچ های شبکه سنتی هدایت گردند متصل می شوند.

مانیتور ها یا پنل ها باهم بهعنوان یک نمایشگر بزرگ برای نمایش محتوای دیجیتال یا محتوای ویدیویی عمل میکنند. و هیچ فناوری دیگری هم به اندازه ویدئو والها پویا یا تطبیقپذیر نیست. فناوری ویدئو وال مزایای زیادی دارد و نام بردن تمامی آنها ممکن نیست. هر نمایشگری برای زمان و مکان خاصی بهتر است، ولی وقتی پای تاثیرگذاری در میان باشد ویدئو والها بهترین هستند! با زمان بندی مناسب می توان بین چیدمان های مختلف انتخاب انجام داد تا در زمانهای بخصوصی از روز چیدمان ها تغییر کنند. مدیریت آفلاین به کاربر امکان می دهد که چیدمان مورد نظر را طرح کند آن را ذخیره سازد و در زمان مناسب به کار برد. کنترلهای دیگر عبارتند از: مدیریت وکنترل منابع و نرم افزارها نظیر VLC ,HTML5 ,Powerpoint ,VNC و صفحات وب می توان صفحات HTML5 را دربخشی از ویدئو وال نمایش داد. طرحهای پیچیده در مدیریت آفلاین مناسب تر هستند در حالیکه مدیریت بلادرنگ چیدمان ها امکان تغییرات سریع در صورت تغییر محتوا یا ورودیها را فراهم می کند.

فریم یا بهتر است بگوییم کابینت و یا قاب تابلو روان، در واقع نوعی باکس از جنس آلومینیوم یا فلز است که ماژول، منبع تغذیه و بورد کنترل جهت محافظت در آن قرار میگیرد. کارتهای کنترلر ویدئو وال سری Mura IPX می توانند دریافت چند کاناله ۴K و کدینگ و دیکدینگ H.264 از IP را انجام دهند. کارتهای سریMura IPX در ترکیب با کارتهای IPX امکان دریافت و پردازش ویدئو و امکانات شبکه نمودن را برای چیدمان هایی تا ۵۶ خروجی و ورودی های بسیار بیشتر فراهم می کنند. با توجه به نوع تلویزیون مدنظر قیمتهای متنوعی از ۳ میلیون تومان بازای هر مترمربع تا بیش از ۲۵ میلیون تومان در هر مترمربع موجود میباشد، با فرض قیمت ۱۵ میلیون تومان در هر مترمربع هزینه راه اندازی یک تلویزیون شامل مانیتور و اجرای فونداسیون حدود ۲۰۰ میلیون تومان میشود.