بوعلی . سعادت آباد

برای بررسی دقیق این موضوع باید قیمت کل آسانسور را تجزیه و تحلیل کرد. یکی از مزایای این نوع شیر کنترل قابلیت تنظیمات خیلی دقیق آنها است. آسانسورهای هیدرولیکی از لحاظ نصب به چند دسته تقسیم می گردند که در مباحث بعدی به آنها اشاره خواهیم نمود. در این گونه از آسانسورها مانند انواع آسانسورهای دیگر، ایمنی و امنیت از اهمیت بسزایی برخوردار است. اگر سیستم مستقیم استفاده شود، جک باید از شیر اطمینان مخصوص برخوردار باشد. چاه جک باید از مقاومت لازم در برابر نفوذ آب برخوردار باشد و با دقت شاقولی 25 میلی متر در ارتفاع 3 متر اجرا گردد. در اینگونه از آسانسورها از گیربکس استفاده نمیشود و سرعت آنها می تواند به ۲.۵۳ متر بر ثانیه نیز برسد.

اما آسانسور های امروزی متشکل است از موتور الکتریکی پمپ فشار روغن و جک هیدرولیک ،که همه این وسایل در چاهک آسانسور و در زیر کابین قرار می گیرد. موتورگیرلس اسانسور احتیاج به روغن کاری ندارد، ولی موتور گیربکس احتیاج دارد. از دیگر انواع اسانسور ساختمان میتوان آسانسورهای هیدرولیکی را نام برد. پارس ایمن بالابر خدمات ساخت تعمیر تمامی آسانسور ها را انجام میدهد. این سازه جهت جلوگیری از براکت های مورد نیاز ریل های کابین و ریل های وزنه در محل خود اجرا می شوند.آهن کشی همچنین بر اساس نقشه های اجرایی انجام می گیرد. اطلاع از چک لیست سرویس آسانسور و مواردی که در تعمیرات نگهداری آسانسور باید لحاظ شود نیز، جزو سرفصل های آموزش نصب آسانسور قرار دارد. پس از برگزاری کلاس های آموزش نصب و تعمیرات آسانسور به هر کارآموز مدرک معتبری ارائه میگردد که این مدرک حاوی ریزعملکرد و میزان نمرات کسب شده کار آموز در تست های عملی کلاس آسانسور می باشد یعنی نمراتی که کارشناس آموزش در هر مرحله از تست های عملی کارآموز برای او در نظر می گیرد در مدرک آنها ذکر میگردد.

و فقط با با بازکردن شیر و تخلیه کنترل شده روغن جک هیدرولیک ، کابین آسانسور به آرامی به سمت پایین می آید بنابراین مصرف برق بالایی نخواهد داشت. در گذشته آسانسورهای هیدرولیک براساس قانون پاسکال کار می کردند بگونه ای که ظرفی پر از روغن که یک سمت سطح مقطع کوچک و در سمت دیگر سطح مقطع بزرگتری داشت و با فشار اوردن به یک سمت ، سمت دیگر دستگاه در جهت عمودی جابجا می شد. حتی زمانی که نیاز به تعمیر آسانسور دارید در هزینه ها صرفه جویی نکنید و علاوه بر صرف هزینه بیشتر برای انتخاب افراد متخصص، قطعات با کیفیت نیز برای آسانسور خود تهیه کنید. آسانسور قلب ساختمان شماست و تنها گزینه ای که بیشترین استفاده را دارد و تقریبا قابل بروز رسانی و تعویض به صورت کلی مگر با صرف وقت و هزینه بسیار گزاف نیست . یکی از نکات قابل توجه در خصوص آسانسور و بالابر های کششی نیاز به نصب موتور خانه برای راه اندازی آن می باشد.

تعمیر اسانسور

اما در صورت استفاده از سیستم غیر مستقیم، نه تنها شیر اطمینان مخصوص باید تعبیه شود بلکه تدابیر ایمنی ویژه برای جلوگیری از سقوط آسانسور به دلیل پاره شدن سیم بکسل طبق استاندارد شماره 6303-2 سازمان ملی استاندارد ایران نیز باید اندیشیده شود. در گام اول سرویس، تعمیر و نگهداری آسانسور یکی از کارشناسان مجرب و فنی شرکت سرویسکاران به محل شما اعزام می شود تا دلیل مشکلات به وجود آمده را شناسایی کند، پس از آن با توجه به بررسی های انجام شده پیش فاکتوری به فرد متقاضی ارائه می شود و در ادامه با تامین و نصب قطعات خرابی که نیاز به تعمیر دارند، این سرویس انجام می شود. نصب این گونه آسانسورها سریع انجام می شود. هزینه نصب و نگهداری یکی از مسائل قابل توجه در اغلب سیستم های هیدرولیکی است. آسانسور یک ماشین است که می باید در ابتدای طراحی شروع ساختمان به صورت دقیق کارشناسی و محاسبه گرد و دقیقا مصرف کننده باید بداند چه انتظاراتی از ماشین دارد و و می خواهد چه کارهای خاصی برایش داشته باشد که این مسائل می بایستت کارشناسی و محاسبه گردند .

قطعات اسانسور

حتی در صورت حادثه نیز سیستم هایی هستند که میتوانند سرعت اسانسور را کنترل و از وقوع اتفاقات غیر منتظره جلوگیری کنند. همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، استفاده و نصب درب اتوماتیک آسانسور و جایگزینی آن با نمونه های فرسوده قدیمی دارای مزایای بسیار زیادی می باشد و می تواند ایمنی آسانسور را چندین برابر نماید. آسانسور در واقع یک اهرم بوسیله محرکه قرقره است که وظیفه آن جابه جایی اجسام از نقطهای به نقطه دیگر در راستای عمودی یا افقی است که معمولا این دستگاه مکانیکی در راستای عمودی حرکت میکند تا جابه جایی در دو ارتفاع غیر یکسان را با سهولت بیشتری انجام دهد.

این نوع اسانسور نیز به لحاظ حرکت در راستای افقی و عمودی با توجه به نیاز استفاده کننده طراحی میگردد و سیستم محرک این نوع آسانسورها معمولا با استفاده از چرخ دنده های حلزونی به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرند و معمولا با توجه به نوع محرکت آنها از قدرت بالا و ایمنی بالایی برخوردارند. امروزه در جهان آسانسورهای مختلفی با حرکت در راستای افقی و عمودی و زاویه های مختلف با انواع محرک های کششی ، هیدرولیک ، مغناطیسی ، وکیوم ، بخار ، چرخ دنده و غیره تعریف و طراحی می گردند و در مکان های مختلف با انواع کارایی مورد استفاده قرار می گیرند .قابل ذکر استدر اینجا وقتی انواع مختلف آسانسور ذکر می گردند منظور متداول ترین آسانسورهایی هسنتد که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند .جهت آشنایی با دیگر انواع آسانسور می توانید با کارشناسان ما جهت آشنایی بیشتر و بهتر تماس بگیرید.

در اسانسور هیدرولیک جابجایی کابین آسانسور فقط توسط جک بالابر خاصی انجام می شود که از نوع جک و موتور هیدرولیک (روغنی) می باشد. معمولا همه افراد در نگاه اول، لقمه ریل آسانسور را به دلیل کوچک بودن قطعات آن، قطعهای کم اهمیت میدانند. موارد ذکر شده در بالا ویژگی های کلی که به شرکت فروش و نصب آسانسور مرتبط است را بیان می کرد. فولاد ضد زنگ، لمینت، شیشه، کفپوش ها و روکش های وینیل، سنگ های تزیینی ساختمانی و ورقه های استیل، نمونهای از متداول ترین مصالح در ساخت تجهیزات و کابین آسانسور هستند. این آسانسورها که با انرژی بخار حرکت می کردند توانایی رفتن به ارتفاعات بالا را داشتند و انسان ها می توانستند با استفاده از آن زیبایی های شهر را از ارتفاعات بالا مشاهده کنند که برایشان بسیار لذت بخش بود.

در صورت قطع برق و یا از کار افتادن اسانسور کششی، خروج مسافرین از کابین ساده نیست و باید توسط شخصی که مهارت لازم را دارد صورت بگیرد. عدم وجود این وسیله در ساختمان های چند طبقه رفت و آمد افراد را سخت می کند و از ارزش ساختمان می کاهد. برندهای معتبری نظیر KONE و SCHINDLER در صنعت آسانسور، سالیان سال خط تولید فعال آسانسورهای کششی را داشته اند و به عنوان برندهای سرآمد این حوزه در جهان شناخته میشوند. در سیستم هیدرولیکی پارکینگ آسانسوری جک ها از بقل متصل می شوند.

همچنین با تعمیر و نگهداری آسانسور در فواصل زمانی مشخص از حوادث مربوط به آسانسور جلوگیری کنید. لازم به ذکر است که نگران هزینه هم نباشید چرا که اجزای آسانسور در وسط راه پله نسبت به آسانسور های دیگر بسیار کمتر است و در نتیجه هزینه نصب آن بسیار مناسب تر خواهد بود. در آسانسورهای هیدرولیک به دلیل وجود نداشتن کادر وزنه تمام بار کابین اسانسور و مسافران توسط سیستم جک هیدرولیک جابجا می شود این امر باعث نیاز به موتورهای قوی تری نسبت به آسانسور کششی می شود . با وجود این محدودیت اخیرا آسانسورهای هیدرولیک در مصارف خانگی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند . به همین دلیل مصرف انرژی بسیار کم است و اسانسور با سرعت بیشتری پایین می آید.

انواع اسانسور

شما می توانید با نصب و راه اندازی بهترین و باکیفیت ترین این تجهیزات در ساختمان خود، نهایت بهره مندی را از این آسانسور برای خود به ارمغان آورید. سیستم اسانسور کششی را از نظر سرعت می توان به انواع تک سرعته، دو سرعته و کنترل سرعت هوشمند تقسیم کرد. است که در ادامه درباره تک تک انواع آسانسورها به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید. آسانسور یا بالابر وسیله ای برای انتقال از طبقه ای به طبقه دیگر در ساختمان های مختلف می باشد و در واقع اتاقک متحرکی است که می توان توسط آن به طبقات بالا یا پایین رفت. در ادامه ما به معرفی انواع مختلف اسانسور، کاربرد، مزایا و معایب آنها می پردازیم. در نظر بگیرید که چه تعداد از افراد از آسانسور استفاده میکنند.

این نوع اسانسور قابلیت نصب شیشه در سه وجه کابین را دارا می باشد. اگر آسانسور به صورت منظم بازرسی شود، هرگونه مشکل در سیم بکسل میتواند تشخیص و اصلاح شود. اگر آسانسور به صورت منظم بازرسی شود، هرگونه مشکل در سیم بکسل میتواند تشخیص داده شود و در نتیجه اصلاح آسانسور متالیفت شود. چاهک آسانسور، بر اساس اصول ایمنی باید بنحوی احداث شود که سرویسکار در صورت سقوط کابین روی ضربه گیر چاهک محافظت شود. این نوع آسانسورها همان طور که از نامشان پیداست اساس حرکتی آنها در خلا انجام میگیرد و معمولا در ارتفاعات کم و مکانهای لوکس و کم تردد مورد استفاده قرار میگیرد و در حال حاضر فیمت آنها نسبت به دیگر آسانسورها بالاتر و نصب آنها در هر جایی مقرون به صرفه نیست. آیا آسانسورتان قبل از ایستادن سرعتش کم میشود یا ناگهان سرعت میگیرد؟ همچنین گاهی عنوان میشود که ارتفاع چاله در انواع آسانسور هیدرولیک متفاوت است.

چه بسا که هزینه نصب آن ها کمی از آسانسور های گیربکس دار گران تر است، ولی این امر سبب می شود تا در حین استفاده از آسانسور گیرلس، کیفیت را احساس نمایید و با آرامش کاملی از آن استفاده نمایید. چه بسا که با انجام این کار، از بروز خرابی های احتمالی نیز جلوگیری خواهید کرد. برای مطالعه چگونگی انجام این کار میتواند مطلب آموزشی نحوه محاسبه پایه جک آسانسور هیدرولیک در همین سایت را مشاهده کنید. برای مطالعه بیشتر در این زمینه پیشنهاد میشود مقاله تفاوت قیمت آسانسور هیدرولیک و کششی در همین سایت را مطالعه کنید. یک دستورالعمل مفید در این زمینه در سایت تحت عنوان راهنمای نصب جک زیر مستقیم منتشر شده است. این نوع آسانسور در شرایط آب و هوایی خاص و در ارتفاع بالای سه توقف پیشنهاد نمی شود . قطع برق باعث توقف آسانسور نمی شود.

این فضا در آسانسورهایی با سرعت معمولی از هر طرف حدود ۲۰ سانتیمتر می­باشد و در آسانسورهای با سرعت بالا تا ۲۵ سانتیمتر هم افزایش می­یابد. در نصب آسانسور هیدرولیکی، پس از کارگذاری ریل ها اقدام به نصب جک میشود. یکی از پرسش های مهمی که همواره تکرار میشود مربوط به تفاوت قیمت آسانسور هیدرولیک و کششی است. در این نوع از آسانسور از موتور برای بالا و پایین بردن کابین استفاده میشود و کادر وزنه نیز نقش کاهش فشار بر موتور را دارد.

موتور گیرلس آسانسور دارای حجم کمتری است، بنابراین می توان از آن در نصب سیستم روملس استفاده کرد؛ ولی این کار با موتور گیربکس اسانسور ب دلیل حجم و وزن بیشتر امکان پذیر نیست. موتور اسانسور کششی روملس در داخل چاهک قرار دارد و جایگزین مناسبی برای آسانسورهای قدیمی و سنتی می باشد. اسانسور یک قطعه و یا یک دکوراسیون در ساختمان نیست . اگر بیشتر از یک جک به منظور جا به جایی اسانسور استفاده گردد، آن ها باید به گونه ای به یکدیگر مرتبط باشند که فشار روغن آن ها همیشه برابر باشد. همان طور که از نامشان پیداست این آسانسورها با فشار روغن درون جک حرکت می نمایند که معایب این دسته از آسانسورها از مزایای آنها بیشتر است و کمتر از دیگر آسانسورها و معمولا در ساختمان های کم ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرند.و به جهت کمبود نیروهای متخصص جهت صدور گواهی استاندارد و فقدان قوانین نصب این نوع آسانسور تا سال 97 درایران بدون گواهینامه استاندارد مورد استفاده قرار گرفته است.

در اینگونه از آسانسورها از گیربکس استفاده نمیشود و سرعت آنها میتواند به ۲.۵۳ متر بر ثانیه نیز برسد. چاهک آسانسور یا همان پیت که در اصطلاح عامیانه به آن چاله آسانسور گفته میشود قسمت انتهایی چاه آسانسور است. آسانسور هیدرولیکی به اسانسوری گفته می شود که با نیروی فشار روغن کار می کند. انرژی پتانسیل آسانسورهای هیدرولیکی در هنگام پایین آمدن تبدیل به انرژی جنبشی شده و بخشی از آن به حرارت تبدیل می شود که این امر درجه حرارت روغن را بالا می برد. 2. چاه آسانسور: محلی که کابین آسانسور در آن حرکت میکند و محل نصب درب ها و ریل ها میباشد. موتور گیربکس آسانسور در هربار برای شروع حرکت حدود 2 تا 3 برابر موتور گیرلس جریان برق مصرف می کند. در پایان کار ضمانت نامه تعمیر یا تعویض قطعات در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.