این مقاله در ۲ بخش تنظیم شده است

قالب آلومینیومی، شباهت زیادی به قالب فولادی دارد. با توجه به وجود ضوابط مربوط به ضرورت رعایت تقارن نسبی در دیوارها در سیستم قاب بتنی پیوسته، این پیچش تا حد زیادی برطرف میشود. بدیهی است، رعایت این مطلب در مورد موقعیت و اندازه بازشوهای اجتنابناپذیر در دیوارهای بتنی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. در روش متداول اجرای ساختمانهای بتنی، به علت حجم عملیات ایجاد درز سرد اجتنابناپذیر است. طراحی و اجرای جزئیات مناسب در محل اتصال دیوارهای غیرسازهای به عناصر سازهای (به منظور عدم مشارکت در سختی جانبی سازه) الزامی است. در صورت طراحی مدولار سازهای و محدودیت تیپ سازهای دیوارها و سقف، میتوان از شبکه پیشساخته فولادی، برای تسریع در قالببندی استفاده کرد.

در سیستم قاب بتنی پیوسته نیز به علت آن که دیوارها عناصر سازهای باربر بوده و سهم عمده باربری جانبی را نیز برعهده دارند، تقارن این دیوارها نسبت به هر دو امتداد سازه و در نتیجه ایجاد سختی متقارن نسبت به هر دو امتداد امری بسیار مهم به شمار میرود. مبانی تحلیل سازهها و نیز بررسی خرابیهای پس از وقوع زلزله، گویای این مطلب است که هرچه مشارکت اعضای سازهای در باربری بیشتر باشد، رفتار لرزهای سازه مناسبتر و مطلوبتر خواهد بود. شهرک اکباتان در غرب تهران که بزرگترین مجتمع مسکونی ایران با ظرفیت 15593 واحد و سطح زیربنای مسکونی 2.660.000 مترمربع است. سطح مقطع اسمی دیوارهای سازهای در هر جهت باید حداقل 3٪ سطح زیربنای طبقه باشد. در صورت استقرار ساختمانها به صورت بلوکهای خطی و موازی هم، حداکثر پیشآمدگی یا تورفتگی در هر ردیف (به منظور سهولت حرکت جرثقیلها) 1.5 متر در نظر گرفته شود.

محل استقرار تجهیزات بهداشتی روی دیوارهای غیرسازهای پیشبینی شود. در ساختمانهای حداکثر 4 طبقه، طراحی پلانها به نحوی باشد که قالبها از یک طرف و عمود بر جهت استقرار ساختمانها خارج شوند و در ساختمانهای بیش از 4 طبقه توصیه میشود پلانها به گونهای باشند که تعداد دیوارهای برشی در دو جهت عمود بر هم تقریباً یکسان باشند. در ساختمانهای بیش از 15 طبقه یا بلندتر از 50 متر، از سیستم قاب خمشی یا سیستم دوگانه استفاده میشود. فرم معماری و طرح سازهای که قرار است با استفاده از قالبهای لغزنده بتنریزی کرد باید مناسب برای این سیستم قالببندی باشد. لارج پنل شبیه سیستم تونل فرم می باشد. تونل فرم یک سیستم قالب بندی است که به پیمانکار اجازه می دهد در یک عملیات با چرخه روزانه دیوارها و سقف ها را اجراء کند. این مقاله در ۲ بخش تنظیم شده است. دوام بالا و نیاز به تعمیر و نگهداری کم باعث اثبات کارآمدی و صرفه اقتصادی پلهای سنگی در دورههای مختلف شد.

بدین ترتیب که در این سیستم، قالب دیوار و سقف کاملاً در یکدیگر ادغام شدهاند. در طبقات رامکا روی قطعات مخصوصی قرار میگیرند تا آنها را در ارتفاع مناسب نگه دارد و همچنین قطعات دیگری روی رامکا قرار میگیرد تا فاصله رامکا های دو طرف را از یکدیگر حفظ کند. این موضوع انعطاف پذیری را در این قالبها افزایش می دهد با استفاده از این سوراخها اتصال قالبها از طریق گوه به یکدیگر امکان تولید قالب بتن پذیر می باشد. به دلیل امکان پیشساخته شدن پلههای بتنی، بهتر است از پلههای دو طرفه رفت و برگشت برای ارتباط عمودی در ساختمان استفاده شود. ساخت قالب لارج پنل سازنده قالب لارج پنل تولید کننده قالب لارج پنل اجرای قالب لارج پنل نصب قالب لارج پنل قالب های لارج پنل امکان به کار رفته شدن در سیستم های مدولار، سقف سبک و …

قالب تونلی ضمن بالا بردن سرعت و کیفیت اجرا، عملکرد سازهای و رفتار لرزهای مجموعه سازه را با تأمین یکپارچگی اعضا و اتصالات آنها، به نحو چشمگیری بهبود میبخشد. در این سیستم بخش عمدهای از دیوارهای داخلی ساختمان به صورت دیوار سازهای با کیفیت مطلوب از نظر سطح تمام شده اجرا میشود، در نتیجه تعداد دیوارهای جداکننده غیرسازهای و حجم نازککاری ساختمان به میزان زیادی کاهش مییابد. پروژه سپه شهر با 624 واحد مسکونی و سطح زیربنای مسکونی 60.208 متر مربع. دقت ساخت قالب بتن از عواملی است که بر روی جنبه اقتصادی پروژه تاثیر مستقیم میگذارد. لذا شرکت فیدار فولاد از جمله شرکت های مشهور در ایران است که افتخار تولید انواع قالب فلزی بتن از مقاوم ترین فولاد کربن را به دست آورده است.

خرید قالب مدولار

مجموعه شرکتهای اقماری صاحب فناوریهای Cobiax با مقر اصلی آن در تسوگ (Zug) سوییس و شرکتهای اروپایی تابعهٔ آن متخصص طراحی و ساخت دالهای تخت دومحورهٔ سبک با استفاده از بتن مسلح و گویهای توخالی هستند. باید توجه داشت که این سیستم برای کارهای بتنی با حجم زیاد و پروژههای انبوهسازی طراحی شده و نیازمند تجهیزات زیاد از قبیل جرثقیلهای سنگین با بازوی مؤثر بلند و ظرفیت بالاست. از سوی دیگر ضخامت سازه سقف در این سیستم 15 تا 18 سانتیمتر در دهانههای متداول در ساختمانهای مسکونی میباشد که نسبت به ضخامت سقف در سازههای بتنی متداول با سقف تیرچه بلوک (به ضخامت 30 سانتیمتر) 12 تا 15 سانتیمتر کمتر بوده و در کاهش ارتفاع ساختمان و کاهش مصرف مصالح مؤثر است. قالب بتن محصولی است که قیمت آن به شرایط مختلفی بستگی دارد. برای ساخت انواع قالب فلزی بتن از تجهیزات قالب بندی فلزی بتن مختلفی استفاده می شود.

این فاصله به پارامترهایی نظیر ابعاد و مقطع تیرها، بارهای وارد بر سازه، شرایط اقلیمی و نوع کاربری ساختمان بستگی دارد. کلمپس ها در دو نوع چدنی و میلگردی مورد استفاده قرار می گیرند. در صورت اجرای بتنریزی دال و دیوار در دو مرحله و سخت شدن بتن دیوار قبل از بتنریزی دال، باید عملیات لازم برای اصلاح درزهای اجرایی مطابق آیین نامه بتن صورت گیرد. تنها ضریبی که باید قبل از محاسبه برآورد فصول اعمال شود ضریب ارتفاع است، زیرا ممکن است در فصل مربوطه آیتمی وجود داشته باشد که شامل ضریب ارتفاع شود مثل سنگکاری در ارتفاع بنابراین بایستی قبل از جمع قیمت آیتم­ ها و محاسبه کارکرد فصل، ضریب ارتفاع را در آیتم مربوطه لحاظ کرد چون بعد از محاسبه کارکرد فصل، به دلیل جمع شدن آیتم­های مشمول و غیرمشمول ضریب ارتفاع، قابلاعمال شدن نیست. در صورت بهرهگیری از این سیستم، بهتر است برای نمای ساختمان از بتن اکسپوز، با طرحهای مختلف استفاده شود.

در زمان برآورد و پیشنهاد قیمت، ضریبی که برای محاسبه مبلغ کل تجهیز کارگاه در نظر گرفته می­شود، طبق بند 2-1 پیوست 4 فهرست­ بهای ابنیه 1399، ضریب بالاسری است. در ادامه نمونه­ ای از برگه یا روکش مالی کل آورده شده است که در آن ادعای پیمانکار برای کار انجامشده چیزی حدود 20 میلیارد و 752 میلیون تومان است که مشاور این ادعا را بنا به دلایل مختلف رد کرده و رقم 15 میلیارد و 617 میلیون تومان را درست می­ داند. پلهای طنابی به عنوان سادهترین نوع از پلهای معلق، اولین بار توسط امپراتوری اینکا در کوههای آند واقع در آمریکای جنوبی و دقیقا پیش از ورود اروپاییها به این منطقه (حدود 500 سال پیش) برای عبور از درهها و مسیرهای دشوار مورد استفاده قرار میگرفتند. در این نوع دیوار برشی، میلگردگذاری به طور یکنواخت و با فواصل یکسان در طول دیوار اجرا میشود.

قالب تونل فرم

ما آماده همکاری با کلیه شرکت های پیمانکار هستیم و برای مقرون به صرفه بودن محصولات خریداری شده فرصت خرید عمده آنها نیز در دسترس خریدار است. سیستم بتنی قالب تونلی (قالب تونلی) یک سیستم سازهای است که برای اجرای ساختمانهای بتنی با سیستم دیوار باربر و سقف بتنی استفاده میشود. ب- سیستم تونلی کامل: اجرای دیوار و سقف به صورت همزمان، به کمک قالبهای تونلی. بازرسی ویژه در موقعیتهای بخصوص صورت میگیرد. فاصلهداری بین ستونها نیز باید با در احتساب تعداد ردیفهای مورد نظر (بر اساس متوسط ابعاد خودروهای سواری) انتخاب شود. در سیستم قاب بتنی پیوسته با توجه به مدولار بودن قالبها، بهترین اندازهها در پلان از نظر معماری، نزدیکترین آنها به ابعاد قالبهاست.

امروزه با استفاده از قالبهای تونلی که خود دارای خیز منفی هستند چند ساعت در چرخهٔ عملیات قالب بندی از جهت عدم نیاز به عملیات خیز دادن به قالب سقف صرفه جویی میشود. همچنین به علت استفاده مداوم از تمامی اجزای قالب طی مدت اجرا، همزمان اجرای چند ساختمان مجاور هم (که در سیستم تونلی تقریباً امری الزامی است)، به سهولت امکانپذیر است. با توجه به پرکاربرد بودن مقاطع فولادی در صنایع مختلف و نوسان قیمت جهانی فولاد، نیاز است قیمت این محصولات به صورت روزانه استعلام شود. قالب فلزی که پیش تر به آنها پرداختیم و مدولار از آنها نام برده شد توسط لوازم و تجهیزاتی فولادی همچون پین های گوه ای یا زوجی شیاردار ویا پیچ و مهره منتاژ میشوند،سپس باید از نگهدارنده هایی که پشت قالب بسته میشوند استفاده کرد برای ایجاد استحکام لازم که از آنها با نام پشت بند هم یاد میشود،که این لوازم یا پشتبند ها میتوانند انواع لوله،ناودانی در سایز های مختلف و…

قالب بتن لارج پنل

درنوع سازه بتنی درجا، قالببندی به کمک قالب فلزی و یا چوبی صورت میگیرد و سپس سیستم سقف که اغلب دال بتنی درجاست، بر روی آن اجرا میشود. اندازه دهانه تونلها، به منظور کنترل تنشها در سقف و نیز زیاد نشدن ضخامت دال بتنی سقف، بین 3 تا 5.5 متر توصیه میشود، عمق تونلها نیز حداکثر 6 متر توصیه میشود. در ساختمان های اجرا شده با این روش، در برخی موارد برای افزایش سهولتت و سرعت اجرا، اجزای غیر سازه ای مانند دیوارهای جدا کننده و پانل های نما به صورت پیش ساخته در نظر گرفته می شوند و پس از تکمیل سازه اصلی، به آن متصل می شوند که این امر در مورد سازه پله ها توصیه نمی شوند. از آنجا که میزان مصرف میلگرد در این روش نسبت به سازههای بتنی بلندمرتبه کمتر است، با توجه به سرعت کار بالاتر جرثقیلها هنگام اجرای سقفهای متعدد، توصیه میشود از این روش در ساختمانهای بلندمرتبه و تکرارپذیر استفاده شود.

این روش در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد كه علاوه بر برطرف نمودن تكه ها و قطعات شل، ایجاد زبری لازم بر روی سطوح از اهداف آماده سازی باشد. ،. صنعتی. سازی. ،. به عبارت دیگر تولید انبوه مسکن، توجیه کننده و فراهم کننده شرایط این نوع تولید صنعتی ساختمان است. دومین عامل، شرکت تولیدکننده فولاد قالب است که در حال حاضر بهترین شرکت تولیدکننده ورقهای فولادی، شرکت فولاد مبارکه اصفهان است. شرکت قالب بتن قالب فلزی بتن شیراز شرکت قالب بتن الموت قالب بتنی … تجهیزات قالب بتن و داربست های مدولار الموت | قالب بندی ستونقالب بندی ستون … سیستم موسوم به تونلی ،یکی از روشهای مورد استفاده برای اجرای ساختمانهای با سیستم باربر دیوارو سقف بتنی است .از آنجایی که اجرای قالب بندی سقف و دیوار به صورت سلولی و همزمان اجرا میگردد به نام تونلی موسوم است .در سیستم اجرای تونلی،دیوارها و سقفهای بتن مسلح به صورت همزمان آرماتور بندی،قالب بندی و بتن ریزی میشوند .این روش ضمن افزایش سرعت و کیفیت اجرا ،عملکرد سازه ای و رفتار لرزه ای سازه را به لحاظ یکپارچگی اعضا و اتصالات آنها به نو چشمگیری بهبود میبخشد .

مطابق با ضوابط و آیین نامههای موجود در خصوص سیستم قاب بتنی پیوسته، منظم بودن ساختمان در پلان و ارتفاع امری ضروری است و سطح مقطع اسمی دیوارهای سازهای در یک جهت باید حداقل 80٪ جهت دیگر باشد. از ویژگیهای مهم این سیستم تولید صنعتی، تبدیل فرایند ساخت به یک خط تولید است. در این روش تمام یا بخشی از فرایند ساخت میتواند به یک خط تولید مشابه یک کارخانه تبدیل شود. عناصر باربر در روش قاب بتنی پیوسته، دیوارها و سقفها (دالهای بتنی) هستند. برای طراحی و اجرای سازههای قاب بتنی پیوسته، از یکی از انواع دیوارهای برشی، با نام دیوار برشی یکنواخت استفاده میشود. طراحی این دیوارها تحت بارهای محوری، گشتاور خمشی ناشی از برون محوری و نیز بارهای جانبی انجام میشود.

انواع قالب بتن ستون

برای اجرای ساختمانهای قاب بتنی پیوسته از نوعی سیستم قالببندی فلزی استفاده میشود که قالبها با وجود بزرگ بودن، به سرعت بسته شده و با دقت در محل خود اجرا میشوند و علاوه بر آن دوام بیشتر و کیفیت بهتری دارند. ویژگی مهم دیگر این سیستم امکان استفاده از ابزار، ماشینآلات و نیروی انسانی آموزش دیده برای افزایش سرعت اجرای کار، ارتقای کیفیت و استفاده بهینه از منابع است. یکی از مهمترین مزیتهای سیستمهای یکپارچه، پیوسته بودن عملیات بتنریزی است.

به طور مثال در سازههای بتنی با توجه به ضعف بتن در مقابل برش، باید سعی شود که این درزها در نقاطی اجرا شوند که تنش برشی کمتری رخ میدهد. آیین نامهها و تجربه ساخت نشان میدهد که هماهنگی معماری با الزامات سازهای در این روش منجر به سهولت اجرا و در نتیجه کاهش زمان خواهد شد. این پیوستگی و یکنواختی سبب میشود که هنگام زلزله تشکیل لولاهای خمیری در اعضا و نواحی بحرانی سازه مانند اتصال دیوار به سقف یا اطراف بازشوها به تعویق افتد و سازه عملکرد مطلوبی نشان دهد، به گونهای که حتی انتظار رفتار ارتجاعی از قاب بتنی پیوسته در خلال حرکتهای نسبتاً قوی زمین، در صورت وجود یکپارچگی و توزیع تقريباً يكنواخت جرم و سختی، انتظاری دور از واقعیت نیست. با توجه به این اصل، در صورت کافی بودن دیوارهای سازهای از لحاظ سطح مقطع و مناسب بودن موقعیت قابهای بتنی پیوسته، این نوع ساختمانها رفتار لرزهای قابل قبولی نشان میدهند.

خرید قالب لارج پنل