انتخاب لپ‌تاپ‌های دانشجویی ارزان در اردیبهشت ۱۴۰۱ درجه

اما اگر قصد دارید مدل i3 آن را بخرید باید بدانید که حافظه آن HDD است. البته این تبدیل‌پذیر است، یعنی می‌توانید در صورت نیاز حافظه SSD برای آن خریداری کنید. با این‌که می‌توانید یک لپتاپ دانشجویی حتی ارزان‌تر نیز پیدا کنید، اما پیشنهاد می‌کنیم بودجه خودتان را حداقل به ۱۵ میلیون تومان افزایش دهید. پردازنده قوی رایزن 5500U، گرافیک مناسب Vega 7، حافظه سریع SSD و مهم‌تر از همه نمایشگر OLED باعث شده تا این لپ‌تاپ، مدل پیشنهادی فارنت برای این ماه باشد. کنتراست و کیفیت تصویر پنل OLED با مدل‌های TN و حتی IPS بازار قابل مقایسه نیست.

این محصولات برای کاربری عمومی و روزانه تولید می‌شوند تا کاربری گیمینگ یا کاربری صنعتی. پس مهم است که لپ تاپی خرید کنید که با نیازهای شما و نوع استفاده شما بیشترین تطبیق را داشته باشد. اصیل بخرید برای بررسی و معرفی بهترین کالاهای بازار در کنار شما خواهد بود.

اگر قصد دارید لپ‌تاپی با کمی قدرت گرافیکی بالاتر از Vega 7 تهیه کنید و اهمیت چندانی به شارژدهی نمی‌دهید، لنوو آیدیاپد ۵ می‌تواند انتخاب بهتری باشد. این مدل را با مشخصات مختلف می‌توانید به ۱۶ گیگابایت رم نیز مجهز کنید. هرچند که در این بازه قیمتی و سخت‌افزار، احتمال بهره بردن کامل از این مقدار رم کمی بعید است. گرافیک MX450 در این مدل از MX350 و Vega 7 عملکرد بهتری دارد؛ هرچند کماکان برای بازی کردن ایده‌آل نیست. از لپ‌ تاپ‌ دانشجویی فقط برای انجام تکالیف و مطالعات موردی دانشگاه استفاده نمی‌شود.

اگر دانشجو هستید یادتان باشد که یکی از مسائل مهم به هنگام خرید لپ تاپ دانشجویی که باید به آن توجه کنید، این است که عملکرد باتری لپ تاپ مورد نظر من چگونه است. همچنین، وجود ۸ گیگابایت رم پرسرعت DDR4، حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی SSD و نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی IPS با وضوح FHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، ارزش خرید لپ‌تاپ لنوو را افزایش می‌دهد. ازنظر درگاه‌ها هم، لنوو برای آیدیاپد 3 گیمینگ کم نگذاشته و دو درگاه USB 3.0 و یک درگاه تایپ C در نظر گرفته است. اگر لپ‌تاپ «Modern 15 ام اس آی» معرفی‌شده در بازه‌ی قیمتی ۱۸ میلیون تومان را با قدرت پردازشی بسیار بیشتری می‌خواهید، باید حدود ۲۱ میلیون تومان برای آن هزینه کنید. این نسخه از مدرن 15 ام‌اس‌آی از پردازنده‌‎ی AMD Ryzen U بهره می‌برد و در دیگر مشخصات با مدل مجهز به i3 نسل‌یازدهمی اینتل یکسان است.

همچنین، باتری کم‌ظرفیت ۳۵ وات‌ساعتی V15 حداکثر تا ۳ ساعت بدون شارژ دوام خواهد آورد. در نهایت برند قدیمی اچ‌پی وجود دارد که بیشتر توسط گیمر‌ها و افراد حرفه‌ای استفاده می‌شود. یکی از مزایا این برند این است که طیف وسیعی از لپ‌تاپ‌ها برای اهداف مختلف ارائه می‌دهد. وب‌سایت «درجه» در قبال محتواهای تحت دسته‌بندی «رپورتاژ» مسئولیتی نمی‌تواند بپذیرد.

لپ تاپ R565EP-BQ458 یکی از لپ تاپ های 15.6 اینچی شرکت ایسوس است.

انتخاب لپ‌تاپ‌های دانشجویی ارزان در اردیبهشت ۱۴۰۱ درجه

همان طور که احتمالا شما هم می‌دانید لپ تاپ‌های گیمینگ الزاما فقط برای گیمرها نیستند و هر کاربری که بخواهد نمایشگر و سخت افزاری بسیار خوب داشته باشد می‌توانید این دسته لپ تاپ‌ها را برای خرید انتخاب کند. این مدل از لنوو که وزنی 2.25 کیلوگرمی و ضخامتی 24.2 میلی متری دارد از نمایشگری 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. این پنل همچنین از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند که یک اتفاق بسیار جذاب است و استفاده از لپ تاپ را بسیار لذت‌ بخش‌تر می‌کند. لپ تاپ R565EP-BQ458 یکی از لپ تاپ های 15.6 اینچی شرکت ایسوس است. علاوه بر این، دارای 12 گیگابایت رم DDR4 و 12 مگابایت حافظه کش است.

  • بسیاری از مردم استفاده چندانی از لپ تاپ ها ندارند، ام وقتی برای خرید اقدام می‌کنند، به واسطه مشاوره‌های نادرست، با قیمت‌های عجیب روبه‌رو شده و به‌کلی قید خرید آن را روی این وب سایت کلیک کنید می‌زنند!
  • در این بخش سه لپ تاپ را معرفی می‌کنیم که همه آنها مجهز به صفحه نمایش فول اچ دی و پردازنده‌های خانواده Core i3 هستند و به همین دلیل برای کارهای عادی دانشجویی کاملا جوابگو خواهند بود.
  • اما لپ‌تاپ‌ها قیمت‌های بسیار مختلف و متنوعی دارند و قطعا شما هنگام خرید گیج خواهید شد.
  • گفتنی است با اینکه بدنه این لپ‌تاپ از پلاستیک است، اما جنس مقاوم و خوبی دارد.
  • این لپ تاپ امکان نصب هارد دیسک ندارد و برای ارتقای حافظه ذخیره سازی فقط می‌توان یک حافظه SSD دیگر (در کنار SSD اصلی)، به آن اضافه کرد.
  • همچنین با پردازنده Ryzen 5500U عملکرد سریعی داشته و نمایشگر IPS آن نیز کماکان از بسیاری مدل‌های TN کیفیت بالاتری دارد.

بدنه لپ تاپ‌های لنوو هم کیفیت بالایی دارد و کیبورد نرم آنها باعث شده انتخاب خوبی برای دانشجویان باشند که زیاد تایپ می‌کنند. کارت گرافیک درون این لپ تاپ هم به صورت آن‌ برد و هم به شکل جداگانه در نظر گرفته شده است. گرافیک مجزا در این محصول، Geforce 710M بوده و قدرت مناسبی با توجه به نوع کاربری شما دارد. همچنین گرافیک آن برد این محصول، مدل Intel HD Graphics 4000 نام دارد. میزان حافظه گرافیکی آن ۲ گیگ است که برای انجام کارهای سبک مناسب به شمار می‌آید. نکته‌ی قابل توجه در رابطه با این محصول اما بهره‌مندی از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ است.

۱. لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل VivoBook R565FA-EJ197

به همین دلیل اگر مدلی را انتخاب کردید که موجود نبود، این مقاله را بوکمارک کرده و چند روز بعد به آن سر بزنید (به محض موجود شدن لپ تاپ، به صورت اتوماتیک در مقاله آپدیت شده و دکمه خرید آن نمایش داده خواهد شد). تا زمانی که سطح انتظار دانش آموز جوان‌تر یا حتی دانشجوی با تجربه‌تر تا همین اندازه باشد، این لپ تاپ‌ها می‌توانند به خوبی نیازهای کاربر را برطرف نمایند. خیلی ممنون از پست جامع و خوبتون، متاسفانه لپتاپ خیلی گرون شده، مخصوصا لپ تاپ گیمینگ. فقط این رو اضافه کنم الان پردازنده های جدید رایزن هم خوبن و البته نسل یازده و دوازده اینتل هم بازم خوب شده. توی فروشگاه های اینترنتی ایران هم اختلاف قیمت زیاد هست، دیجی کالا که هست، کیفیت کارشون پایین اومده متاسفانه، فروشگاه روژسا قیمتهای خیلی خوبه ولی فقط محصولات بالارده کار میکنن. یکی این که بخواهید با لپ تاپ خود گهگاهی هم بازی‌ کنید و یکی هم این که بسته رشته‌ی مورد نظر خود بخواهید از نرم افزاری گرافیکی بهره ببرید.

۵. لپ‌تاپ اچ‌پی Pavilion 14؛ بهترین انتخاب دانشجویان

مورد آخر در راهنمای خرید بهترین لپ تاپ ارزان ما برای تیر 1401، که می‌تواند بهترین لپ تاپ برای دانشجویان مهندسی و گرافیک یا پزشکی تا سقف قیمت 15 میلیون تومان نیز باشد، محصولی از برند لنوو و سری L340 است. پردازنده Ryzen U به عنوان قلب تپنده در این دستگاه جای گرفته و با چهار هسته پردازشی، کلاک 3.7 گیگاهرتز در حالت توربو و همچنین داشتن 6 مگابایت حافظه کش، بهترین لپ تاپ بازار تا ۱۵ میلیون تومن نیز هست. لنوو با به‌کارگیری 8 گیگابایت حافظه رم DDR4، این اطمینان را به خریداران می‌دهد که با این دستگاه، اجرای هرگونه نرم افزاری امکان‌پذیر خواهد بود. این لپ‌تاپ به‌واسطه‌ی قابلیت‌ها و امکاناتی که دارد، علاوه ‌بر کاربری معمول روزمره، برای کاربری مالتی‌مدیا سبک نیز مناسب است. بدنه‌ی شیک R565EA به‌گونه‌ای طراحی شده که به نظر یک لپ‌تاپ رده بالا می‌رسد. بدنه لپ‌تاپ ایسوس مدل VivoBook R565EA-AI ۱۹.۹ میلی‌متر ضخامت و ۱.۷کیلوگرم وزن دارد و جهت حمل و نقل مناسب بوده و هیچ سنگینی احساس نخواهید کرد.

۱ ترابایت HDD و ۲۵۶ گیگابایت SSD / رم ۸ گیگابایت / AMD ATHLON – 3020E / حافظه‌ی گرافیکی RADEON RX VEGA ۲

با مجازی شدن آموزش نیاز دانشجویان به لپ‌تاپ بیش از پیش شده و حالا دیگر حتی دانش‌آموزان هم به این محصول احتیاج پیدا کرده‌اند. اما لپ‌تاپ‌ها قیمت‌های بسیار مختلف و متنوعی دارند و قطعا شما هنگام خرید گیج خواهید شد. به همین جهت در این مطلب ما به سراغ بهترین لپ تاپ برای دانشجویان و دانش آموزان خواهیم رفت و این محصولات را از قیمت کم به زیاد به شما معرفی می‌کنیم تا با هر بودجه‌ای بتوانید بهترین گزینه‌ی پیش روی خود را انتخاب کنید.